Особливості викладання професійної англійської мови студентам медичних факультетів у різнорівневих групах
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.20.280-288Ключові слова:
професійна англійська мова, студенти медичних факультетів, різнорівневі групиАнотація
Провідна мета викладання професійної англійської мови для студентів медичних вузів – навчити майбутніх лікарів вміло використовувати мову у спілкуванні з пацієнтами, колегами, під час участі у міжнародних конференціях, семінарах та вебінарах. Саме ця мета передбачає формування іншомовної комунікативної компетентності студента. Для формування у студентів відповідних мовленнєвих компетентностей в аудіюванні, говорінні, читанні, письмі, перекладі та фонетичної, лексичної і граматичної компетентностей з професійної англійської мови викладач повинен ретельно відбирати навчальний матеріал і види завдань з урахуванням рівня підготовки студентів, їхніх вікових та інтелектуальних можливостей. У підготовці завдань викладач повинен враховувати можливості окремих груп студентів (сильних, середніх, слабких) і готувати відповідні різнорівневі завдання, щоб залучити до роботи кожного. Для організації роботи студентів на занятті використовуються такі форми навчальної діяльності студентів, як індивідуальна робота, робота у парах та у групах, які відрізняються одна від одної кількістю зайнятих студентів і способами організації роботи. Саме групова форма роботи компенсує всі недоліки інших видів робіт та виступає заключною формою організації роботи групи під час підбиття підсумків вивченої теми. Складністю для викладача у різнорівневій групі є організація роботи групи таким чином, щоб задовольнити потреби та інтереси всіх студентів. Підготовка викладача до занять у груповій формі навчання передбачає декілька етапів: правильно вибрати інтерактивний метод для конкретного заняття, що визначається метою заняття, особливостями матеріалу, який вивчається; правильно сформувати студентів у групи; ретельно продумати структуру заняття з використанням групових форм навчальної діяльності; вибрати проблему для розв’язання та намітити шляхи її вирішення; продумати інтер’єр аудиторії. Об’єднуючи студентів у групи та плануючи заняття у різнорівневій групі, викладач враховує не тільки рівень знання мови студентів, а і їхні психологічні особливості та потреби, створюючи невимушену, привітну та дружню атмосферу.
Посилання
Карп’юк О. Д. Європейське Мовне Портфоліо: методичне видання. Тернопіль : Лібра Терра, 2008. 112 с.
Курс методики викладання іноземної мови : навчальний посібник / укл. Н. Єсипенко. Чернівці : Родовід, 2017. 192с.
Методика викладання англійської мови : навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / уклад. Холод Ірина Василівна. Умань : Візаві, 2018. 165 с.
Нікітюк Л. Методи організації навчання іноземної мови у різнорівневих групах немовних спеціальностей. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». Випуск 60. С. 45-46.
URL: https://lingvj.oa.edu.ua/articles/2016/n60/19.pdf (дата звернення: 22.09.2021).
Павловська Ю. В. Особливості організації заняття з англійської мови у різнорівневих групах студентів немовних спеціальностей. Педагогічні науки : збірник наукових праць НТУУ «Київський політехнічний інститут». Київ, 2012. Випуск 102. С. 163-169.
Таранченко О. М., Найда Ю. М. Диференційоване викладання в інклюзивному класі : навчально-методичний посібник / за загальною редакцією Колупаєвої А.А. Київ : Видавнича група “АТОПОЛ ”, 2012. 120 с.
Budden J. Adapting materials for mixed-ability classes. British Council. Teaching Tips. URL: http://www.teachingenglish.org.uk/language-assistant/teaching-tips/adapting–materials-mixed-ability-classes (дата звернення: 22.09.2021).
Dudley Edmund Working with mixed–ability groups. Teaching Teenagers. Volume 25, Issue 1, 2020. pp. 59-61. URL: https://www.modernenglishteacher.com/media/2805/dudley.pdf (дата звернення: 22.09.2021).
Hordienko N. M., Lomakina L. V. Teaching EFL to Mixed-Ability Classes: Strategies, Challengies, Solutions. Advanced Education. National Technical University of Ukraine “Kyiv Politechnic Institute”. Kyiv, 2015. 3-d Edition. Р. 39-43.
Hwang Y. Effects of ability grouping on middle school students’ affective outcomes. In H. Park & K. Kim Korean Education in Changing Economic and Demographic Contexts. New York, NY: Springer, 2014. Р. 127-152.
Shank C. C., Terrill L. R. Teaching Multilevel Adult ESL Classes. Washington, DC: Center for Applied Linguistics. URL: http://www.cal.org/caela/esl_resources/digests/SHANK.html (дата звернення: 22.09.2021).
Tereshchenko Antonina, Francis Becky, Archer Louise, Hodgen Jeremy, Mazenod Anna, Taylor Becky, Pepper David and Travers Mary-Claire Learners’ attitudes to mixed-attainment grouping: examining the views of students of high, middle and low attainment. Research Papers in Education. Volume 34, Issue 1, 2019. Р. 425–444. URL : https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02671522.2018.1452962 (дата звернення: 22.09.2021).