Формування дослідницької компетенції як професійного вміння у майбутніх учителів англійської мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.20.310-320

Ключові слова:

дослідницька компетенція, модель, уміння, креативність, педагогічна освіта, експеримент

Анотація

Формування дослідницької компетенції як складової частини професійної компетенції є важливою умовою підготовки майбутнього вчителя англійської мови до діяльності. Формування дослідницької компетентності майбутніх учителів англійської мови можливе у разі розробки і впровадження її моделі в освітній процес, що являє собою сукупність цілей, принципів, змісту, технологій і результатів. Вивчення готовності студентів до проведення дослідження виявляє суттєві недоліки: недостатнє знання методики дослідницької діяльності, ролі науково-дослідної роботи в процесі становлення особистості вчителя. Переважне використання інформаційно-рецептивних, репродуктивних методів у роботі з учнями та недостатнє використання активних призводить до того, що учні не можуть застосувати знання у незнайомій ситуації під час розв’язання дослідницьких завдань, які потребують нестандартного підходу. Цілеспрямовано не формуються і пізнавальні інтереси та мотиви дослідницької діяльності. Метою цієї статті є вивчення формування дослідницьких навичок майбутніх учителів англійської мови. Об’єктом дослідження є засоби формування дослідницьких навичок, а предметом – розробка системи оцінювання досягнутих результатів. Таким чином, результати дослідження формування дослідницької компетентності у майбутніх учителів іноземної мови дозволяють вважати його завдання вирішеними, а гіпотезу підтвердженою. Водночас проведене дослідження не претендує на вирішення всіх питань, пов’язаних з цією проблемою. Це насамперед питання наступності підготовки студентів на різних рівнях дослідницької діяльності.

Посилання

Bell Judith. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. New York : Open University Press, 2010. 292 p.

Maley Alan. Advanced Learners. Resource Book for Teachers. Oxford : Oxford University Press, 2009. 141 p.

Sharp John G. Success With Your Education Research Project. Cornwall : Learning Matters Ltd, 2009. 144 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ