МІФ ЯК УНІВЕРСАЛЬНИЙ СПОСІБ ЛЮДСЬКОГО СВІТОСПРИЙНЯТТЯ У ТВОРЧОСТІ М.ЕЛІАДЕ

Автор(и)

  • Д.О. Марина Ужгородський національний університет

Анотація

Перші спроби раціонального тлумачення міфу були пов'язані з розумінням його як алегорії. У міфах бачили іносказання, повчання, уподібнення, натяки. При такому ставленні до них багатство змісту міфів здається справді невичерпним. Яскравим прикладом подібного підходу було ставлення до міфів основоположника методології емпіризму («досвідченого знання» - авт.) Ф. Бекона. Подібним же чином витлумачив міфи І.Г. Гердер. Його погляди поклали початок властивому вже для романтизму розуміння міфів. Вершиною романтичної концепції міфів стало вчення Ф.В. Шеллінга. Однак, питання міфу як спосіб людського світосприйняття, попри знану кількість публікацій, залишається дискусійним.

Посилання

Eliade, Mircea – Aspecte ale mitului, Univers, colectia „Eseuri”, 1978

Элиаде М. Миф о вечном возвращении: Пер. с франц.— СПб.: Алетейя, 1998. — 256 с.

Еліаде М. Міфи, сновидіння і містерії / Мірча Еліаде // Священне і мирське. Міфи, сновидіння і містерії. Мефістофель і андрогін. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання / Мірча Еліаде. — К. : Основи, 2001. — С. 117—301.

Еліаде М. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання / Мірча Еліаде // Священне і мирське. Міфи, сновидіння і містерії. Мефістофель і андрогін. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання / Мірча Еліаде. — К.: Основи, 2001. — С. 469—591.

Еліаде М. Священне і мирське / Мірча Еліаде // Священне і мирське. Міфи, сновидіння і містерії. Мефістофель і андрогін. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання / Мірча Еліаде. — К.: Основи, 2001. — С. 5—116.

Мелетинский - Е. М. Поэтика мифа. — М.: ИФ "Восточная лит-ра" РАН, Школа "Языки русской культуры", 1995. — 408 с.

Фомин О. Сакральная триада: Алхимия, мифология и конспирология / Олег Фомин. — М.: Вече, 2005. — 448 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-30