Вплив мотивуючих і демотивуючих факторів на студентів у процесі вивчення іноземної мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.25.500-508

Ключові слова:

навчальний процес, мотивація, демотивація, вивчення іноземної мови, психологічні складнощі, когнітивні складнощі, мовні складнощі, об’єктивні складнощі

Анотація

Мотивація, як фактор, що спонукає до дії та досягнення цілей, відіграє ключову роль у житті людини. Дану статтю присвячено різноманітним аспектам мотивації у контексті вивчення іноземної мови студентами на різних етапах освітнього процесу. Дослідження спрямоване на розгляд концепцій, принципів та факторів, що впливають на мотивацію та демотивацію студентів у процесі вивчення нерідної мови, а також на надання практичних порад для оптимізації навчального процесу. У статті приділено увагу теорії поведінкового навчання (принципам винагороди й підкріплення), теорії ієрархії потреб Абрагама Маслоу (спонукання діяти, головним чином, потребами, які треба задовольнити), теорії атрибуції (отримання зворотного зв’язку щодо успішності) та теорії очікувань (залежність мотивації від успіху). Автори аналізують особливості вивчення іноземної мови у дорослому віці. У дослідженні звертається увага на труднощі, які виникають упродовж навчального процесу, і шляхи їхнього подолання. Розглядаються когнітивні складнощі, пов’язані з роботою людського мозку та деякими розумовими процесами; психологічні складнощі; мовні складнощі, пов’язані безпосередньо зі структурою іноземної мови; а також об’єктивні складнощі. В результаті дослідження виявлено ключові аспекти успішного освоєння іноземної мови, включаючи мотивацію, реалістичність, систематичність, послідовність та самодисципліну. Стаття наголошує, що мотивація може бути підкріплена різними факторами, такими як особисті цілі, професійні перспективи, інтерес до культури та соціальні зв'язки. Автори також виділяють фактори, що сприяють демотивації, такі як відсутність видимого прогресу, страх перед помилками та нестача часу. Розуміння цих аспектів дозволяє викладачам та студентам спільно працювати для ефективного подолання труднощів у навчанні та вивченні іноземної мови.

Посилання

Brodka P., Parikka, L. Motivation to Study Social Services in Higher Education. Case: Laurea University of Applied Sciences, Laurea, 2019. 42 p.

Brown H. D. Teaching by principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson ESL, 2016. 480 p.

Corwyn R. F., McGarry P. P. An Expectancy Value Theory Predicts Achievement in Undergraduate Statistics. Through Academic Delay of Gratification. Statistics Education Research Journal, 19(2), 2020. P. 42–56.

Covington M. V. Rewards and intrinsic motivation. Academic motivation of adolescents, 2002. P. 169–192.

Eccles J. S., Wigfield A. From expectancy-value theory to situated expectancy-value theory: A developmental, social cognitive, and sociocultural perspective on motivation. Contemporary Educational Psychology, 2020. 13 p.

Lee S. Y., Hall, N. C. Understanding Procrastination in First-Year Undergraduates: An Application of Attribution Theory. Social Sciences, 9(8), 2020. 136 p.

Oroujlou N., Vahedi M. Motivation, attitude, and language learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 2011. P. 994–1000.

Rapiudin A. U. Students' Perception on Their Motivation in Learning English (The Analysis Students' Motivation Based on Maslow's Concept). Biormatika: Jurnal ilmiah fakultas keguruan dan ilmu pendidikan, 5(02), 2019. P. 155–160.

Robbins S. P., Judge, T. A. Organizational Behavior. Pearson, Boston, 2013. 759 p.

Schnettler T., Bobe J., Scheunemann A., Fries S., Grunschel C. Is it still worth it? Applying expectancy-value theory to investigate the intraindividual motivational process of forming intentions to drop out from university. Motivation and Emotion, 44(4), 2020. P. 491–507.

Schunk D. H., DiBenedetto M. K. Motivation and social cognitive theory. Contemporary Educational Psychology, 60, 2020. P. 1–27.

Silva R., Rodrigues R., Leal C. Play it again: how game-based learning improves flow in Accounting and Marketing education. Accounting Education, 28(5), 2019. P. 484–507.

Weiner B. The development of an attribution-based theory of motivation: A history of ideas. Educational psychologist, 45(1), 2010. P. 28–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ