Використання автентичних ресурсів для мотивації студентів медичних спеціальностей у процесі вивчення англійської мови
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.294-308Ключові слова:
автентичні підручники, неавтентичні підручники, професійне спілкування, англійська мова професійного спрямування, комунікативні навички, навчальний процесАнотація
У статті досліджується роль використання автентичних ресурсів для мотивації студентів у процесі вивченні англійської мови. Сучасний етап розвитку міжнародних відносин України з іншими країнами вимагає перегляду процесу навчання іноземних мов у вищій школі. Особливу увагу слід приділити ефективності вивчення іноземної мови. Розширення міжнародних контактів актуалізує необхідність підготовки фахівця, здатного спілкуватися з представниками інших країн не лише на побутовому рівні, а й у професійній діяльності. Перш за все, це стосується фахівців тих професій, які пов’язані з міжкультурною комунікацією (міжнародним стажуванням, участю у міжнародних конференціях тощо). Процес вивчення англійської мови в багатьох українських медичних коледжах та університетах переважно базується на неавтентичних матеріалах. Було проведено кілька досліджень для вивчення ефективності використання автентичних матеріалів у процесі вивчення англійської мови професійного спрямування, зокрема для медицини. Дане дослідження вивчає сприйняття студентами автентичних ресурсів під час вивчення медичної англійської мови. З метою оптимізації навчального процесу було проведено порівняльний аналіз англомовних посібників для медичних працівників. Студентам медичних спеціальностей Волинського національного університету імені Лесі Українки була запропонована анкета, в якій вони повинні були оцінити різні аспекти автентичних та неавтентичних матеріалів. Кінцевою метою аналізу є визначення навчальної ефективності вищезазначених підручників та мотивації студентів до вивчення англійської мови. Результати аналізу виявили, що учасники анкетування позитивно ставляться до використання автентичних ресурсів і віддають їм перевагу перед неавтентичними. Автентичні ресурси сприятливо впливають на розвиток мовних навичок студентів у їхній професійній сфері.
Посилання
Гришкова Р. О. Методика навчання англійської мови за професійним спрямуванням студентів нефілологічних спеціальностей : навч. посіб. для студентів ВНЗ / Р. О. Гришкова. Миколаїв : Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили. 2015. 216 с.
Коломійчук І. М. Автентичні матеріали як ефективний засіб забезпечення соціокультурного спрямування процесу навчання іноземної мови. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і Психологія». Педагогічні науки. 2017. № 1 (13). С. 102–105.
Коротка Н. В. Роль автентичних матерiалiв в вивченнi дiлової англійської мови. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія : Філологія. Вип. 4 (72). 2018. С. 124–127.
Крекотень О. В., Байдак Л. І. Мультимодальний підхід до роботи з автентичними ресурсами на занятті з іноземної мови. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. Херсон : Гельветика, Вип. 20. Т. 2. 2020. С. 56–62.
Лєбєдєва М. О. Особливості викладання англійської мови професійного спрямування студентам юридичного факультету. Сучасні методи викладання іноземної мови професійного спрямування у вищій школі : Матеріали конференції. Київ, , НТУУ “КПІ”. 2013. С. 204–213.
Gilmore, A. Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language Teach, 40, 2007. P. 97-118.
Gilmore, A. A comparison of textbook and authentic interactions. ELT Journal 58/4, 2004. P. 363–374.