Сценарний метод у навчанні англійської мови майбутніх музикантів

Автор(и)

  • Людмила Бабаєвська Харківський національний університет мистецтв імені І.П. Котляревського https://orcid.org/0000-0003-1278-0086

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.349-363

Ключові слова:

сценарій, музиканти, професійні компетенції, критичне мислення, комунікативні навички

Анотація

У сучасному світі глобалізація та інтернаціоналізація професійної діяльності висувають високі вимоги до рівня володіння іноземними мовами, зокрема англійською, особливо для музикантів, які активно беруть участь у міжнародних конкурсах, фестивалях, майстер-класах і конференціях. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю покращення підготовки студентів до практичного використання англійської мови в професійному контексті шляхом інтеграції реалістичних ситуацій, розвитку критичного мислення, прийняття рішень та ефективної комунікації. Мета дослідження – дослідити можливості застосування сценарного методу в навчанні англійської мови майбутніх музикантів для розвитку їхніх мовних, професійних та комунікативних навичок через інтерактивні та ситуаційні вправи. У статті проаналізовано літературні джерела, що висвітлюють роль сценарного методу в навчанні іноземних мов, а також розглянуто різні типи сценаріїв, що можуть бути корисними для музикантів. Виділено такі типи сценаріїв: сценарії на основі навичок, проблемно-орієнтовані сценарії, сценарії на основі проблемних ситуацій, спекулятивні сценарії, сценарії з розгалуженням, гейміфіковані сценарії, дослідницькі сценарії та сюжетні сценарії. Розроблено проблемно-орієнтований сценарій, що базується на реалістичній ситуації, в якій диригентка камерного оркестру має вирішити проблему заміни першого скрипаля перед важливим концертом.Цей сценарій дозволяє студентам відпрацьовувати навички прийняття рішень, командної роботи та адаптації до змін у професійному середовищі.Отже, сценарний метод є ефективним інструментом для розвитку мовних і професійних компетенцій студентів, а вибір відповідних сценаріїв залежно від потреб та інтересів студентів сприяє розвитку критичного мислення, творчого підходу до вирішення проблем і комунікативних навичок.

Посилання

Лисенко Г. Л. Вивчення німецької мови для професійних цілей за допомогою сценарного підходу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Том 2. № 41. 2019. С. 48–52.

El-Naggar, B. E., Al-Hadi, T. M., & Mohammad, W. H. M. A Scenario-Based Program for Developing English Oral Expression Skills of Secondary School- ers. Journal of Research in Curriculum Instruction, 5(2), 2019. P. 159–174.

Errington E.P. Getting There: Choosing Scenarios to Meet Specific Professional Needs. Preparing Graduates for the Professions using Scenario-Based Learn- ing. Brisbane: Post Pressed, 2010. P. 51–63.

Han M., & Niu S. Application of Virtual Scenario Teaching in Spoken English Teaching. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 16(18), 2021. P. 129–142.

Jackson-Charles K. Branching Scenarios: A Strategy to Increase Teacher Candidates’ Knowledge of Classroom Management Methods. International Journal of Science and Research (IJSR), 12(9), 2023. P. 149–155.

Kuhn C. Szenarien im berufsorientierten Fremdsprachenunterricht: Planung, Unterrichtseinsatz, Assessment und Evaluation. Die Unterrichtspraxis/Teaching German, 51(2), 2018. P. 175–190.

Linder I. & Weissblueth E. The “scenario” as a key educational tool in the simulation centre. European Journal of Teacher Education, 2024. P. 1–17.

Ördek, Erdal. Scenario Method in Teaching Foreign Languages for Tourism. Policy Development, Curriculum Design, and Administration of Language Edu- cation. IGI Global Scientific Publishing, 2024, P. 199–215.

Sass A. 20 Die Szenario-Methode. Berufs- und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Ein Handbuch aus DaZ- und DaF-Perspektive. Berlin, Boston: De Gruyter, 2024, P. 247–258. Sass A. Mit Szenarien zur sprachlichen Handlungsfähigkeit im Beruf. In Performative Zuhänge zu Deutsch als Zweit- sprache (DaZ). Ein Lehr- und Praxisbuch. Tübingen: Narr, 2022. S. 222.

Sass A. & Eilert-Ebke G. Szenarien im berufsbezogenen Unterricht Deutsch als Zweitsprache. Hamburg: passage gGmbH, 2014. 116 s.

Seker M. Scenario-Based Instruction Design as a Tool to Promote Self-Regulated Language Learning Strategies. SAGE Open, 6(4), 2016. P. 1–11.

Smith M.S., Warnes S. & Vanhoestenberghe A. Scenario-Based Learning. Teaching and Learning in Higher Education: Per-spectives from UCL. London: UCL Institute of Education Press, 2018. P. 144–156.

Stahlhacke E. Szenarien im berufsorientierten Deutschunterricht Vorschläge zum Einsatz der Szenario-Methode in Kursen mit Tourismusbezug. Seminar- arbeit. 2020. 37 p.

Svet A. Szenario-Methode zur Förderung der Beruflichen Handlungskompetenz: Exemplarische Studie zur Entwicklung der Sprachlich-Kommunikativen Kompetenz am Arbeitsplatz: Dissertation zur Erlangung des akademischen Gra- des Dr. phil.. Jena, 2019. 534 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ