Сучасні інструменти викладання англійської мови: баланс між зацікавленістю та ефективністю у навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.406-418Ключові слова:
освітні технології, залученість студентів, цифрове навчання, гейміфікація, адаптивні технології, доступність, викладання мовиАнотація
У статті розглянуто вплив сучасних засобів навчання англійської мови на залученість студентів, розуміння матеріалу та доступність освіти. Розглядається перехід від традиційних методів до цифрових платформ, гейміфікованого навчання та інтерактивних додатків, таких як Kahoot, Quizlet та Google Docs. Kahoot дозволяє викладачеві створювати тести, опитування та вікторини. Квізи cтуденти можуть проходити індивідуально, а можна створити змагання, де за швидкість та правильність відповідей учасники отримують бали. Quizlet – це інтерактивний сервіс, де лексичний матеріал представлений шляхом створення наборів flash-карток зі словами і визначеннями. А також на сайті студенти можуть прослухати вимову слова. Ці інструменти сприяють створенню динамічного освітнього середовища, мотивуючи студентів і підвищують ефективність засвоєння знань. Аналізуються їхні переваги, зокрема мультимодальна подача контенту, персоналізовані навчальні траєкторії та зворотний зв’язок у режимі реального часу, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Дослідження також охоплює адаптивні технології, які надають індивідуальну підтримку студентам у вивченні складних понять. Однак у статті також критично оцінюються виклики цифрової освіти, такі як когнітивне перевантаження, залежність від технологій та проблеми доступності. Висвітлюються питання нерівності в доступі до Інтернету та недостатньої цифрової грамотності серед деяких студентів. Автори наголошують на необхідності збалансованого поєднання традиційного та технологічного навчання для досягнення найкращих результатів.Дослідження підкреслює, що сучасні технології можуть значно покращити освітній процес, проте їхня ефективність залежить від продуманого впровадження та готовності викладачів до їх використання. У статті окреслено найкращі практики інтеграції освітніх технологій, спрямовані на створення інклюзивного, ефективного та мотивуючого навчального середовища.
Посилання
Abou-Khalil, Victoria, et al. Emergency online learning in low-resource settings: Effective student engagement strategies. Education Sciences. Vol. 11(1). 2021. 24 p. https://www.mdpi.com/2227-7102/11/1/24#
Chun, Dorothy, Richard Kern, and Bryan Smith. Technology in language use, language teaching, and language learning. The Modern Language Journal 100.S1 2016. P. 64–80. https://doi.org/10.1111/modl.12302
Dalton, Bridget, and C. Patrick Proctor. The changing landscape of text and comprehension in the age of new literacies. Handbook of research on new literacies. Routledge, 2014. P. 297–324.
Dash, Bipin Bihari. Digital tools for teaching and learning English language in 21st century. International Journal of English and Studies. 4.2, 2022. P. 8–13.
Golonka Ewa M., et al. Technologies for foreign language learning: A review of technology types and their effectiveness. Computer assisted language learning 27. 2014. P. 70–105.
Hedgcock John S. and Dana R. Ferris. Teaching readers of English: Students, texts, and contexts. Routledge, 2018. 434 p.
Huang, Yu-Ning, and Zuway-R. Hong. The effects of a flipped English classroom intervention on students’ information and communication technology and English reading comprehension. Educational Technology Research and Development 64, 2016. P. 175–193.
Irasuti, Irasuti, and Bachtiar Bachtiar. Empowering Indonesian EFL Teachers: The Transformative Impact of Visual Literacy Training on Teaching Materials. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 23, No. 8, 2024. P. 116–136.
Lysenko Larysa V. and Philip C. Abrami. Promoting reading comprehension with the use of technology. Computers & Education 75, 2014. P. 162–172.
Wang, Yen-Hui. Integrating self-paced mobile learning into language instruction: Impact on reading comprehension and learner satisfaction. Interactive learning environments. Vol. 25(3), 2017. P. 397–411.
Zhou, Yalun, and Michael Wei. Strategies in technology-enhanced language learning. Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 8(2), 2018. P. 471–495.