Вивчення іноземних мов через мобільні застосунки: організаційний, оцінний та психологічний аспекти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.428-438

Ключові слова:

мобільні застосунки для вивчення мов, уявна легкість вивчення, уявна результативність навчання, суб’єктна позиція, емоційне залучення, академічна стійкість і плавучість

Анотація

У статті досліджуються організаційний, оцінний та психологічний аспекти вивчення іноземних мов через мобільні застосунки здобувачами вищої освіти у процесі самостійного опанування мовою та як додаткового засобу під час традиційних занять. Встановлено, що цифрові інструменти характеризуються зручністю, гнучкістю, інтерактивністю порівняно з традиційними методами, тому набувають все більшої популярності. Проведене опитування серед студентів Національного університету харчових технологій дозволило виявити домінуючі моделі використання мобільних застосунків та соціальних мереж у процесі навчання; встановило ключові фактори вибору мобільних платформ – гейміфікація, уявна легкість та результативність навчання, миттєвий зворотній зв’язок, адаптивність навчання та перехід в суб’єктну позицію; а також виявило психологічні переваги цифрових платформ – стимулювання емоційного залучення до вивчення мов, формування стійкості до невдач та побудова шляху уникнення тривожності. Статистика також виявляє пряму кореляцію між кількість часу, який студенти витрачають на вивчення мови через застосунки, та регулярністю їх використання. Проведене опитування виявило, що здобувачі в цілому мають позитивне ставлення до вивчення іноземних мов через використання новітніх засобів, тобто апперцепція до навчання в гаджетах наближається до нуля. Лише одна третя респондентів ідентифікували чітку відмінність у якості опанування інформацією та навиками при залученні традиційних та мобільних способів вивчення мов, більшість опитуваних не ставить під сумнів результативність навчання через новітні засоби, прирівнюючи їх за цим критерієм до занять у групах чи наодинці з викладачем. Опитування також виявляє пряму кореляцію між кількість часу, який студенти витрачають на вивчення мови через застосунки, та регулярністю їх використання. Чим частіше студенти звертаються до мобільних додатків, тим триваліший процес навчання.

Посилання

Семеніхіна А. Р. Здатність до навчання, зона найближчого розвитку як поняття розвитку. Редакційна колегія. 2014, № 1. С. 169–173.

Davis F. Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly. 1989, Vol. 13, № 3. P. 319–340.

Desai S. P., Lele V. Correlating internet, social networks, and workplace: A case of Generation Z students. Journal of Commerce and Management Thought. 2017, Vol. 8, № 4. P. 802–815.

Devana T., Afifah N. Enhancing students’ speaking skill and motivation through Instagram vlog. Proceedings of the 4th Sriwijaya University Learning and Edu- cation International Conference (SULE-IC 2020). Atlantis Press, Amsterdam, 2021. P. 358–363.

Lenkaitis C. A. Teacher candidate reflection: Benefits of using a synchronous computer-mediated communication-based virtual exchange.Teaching and Teacher Education. 2020, Vol. 92. P. 103–141.

Li F., Fan S., Wang Y. J., Lu J. J. Chinese university students’ experience of WeChat-based English-language vocabulary learning. Education Sciences. 2021, Vol. 11, № 1. P. 554.

Rasyiid R. N., Maulina M., Resueño C. P., Nasrullah R., Rusli T. I. Instagram usage in learning English: A literature review. Tell: Teaching English Language and Literature Journal. 2021, Vol. 9, № 2. P. 133–146.

Yun S., Hiver P., Al-Hoorie A. H. Academic buoyancy: Exploring learners’ everyday resilience in the language classroom. Studies in Second Language Acquisition. 2018, Vol. 40, № 4. P. 805–830.

Zheng X., Ismail S. M., Heydarnejad T. Social media and psychology of lan- guage learning: The role of Telegram-based instruction on academic buoyancy, academic emotion regulation, foreign language anxiety, and English achieve- ment. Heliyon. 2023, Vol. 9, № 5. P. e15830.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ