Штучний інтелект як інстумент вивчення іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.439-447Ключові слова:
інтерактивні цифрові платформи, когнітивна компетентність, освітні платформи, комунікативні навички, критичне мислення, персоналізоване навчанняАнотація
Автори статті намагалися визначити роль штучного інтелекту для вивчення іноземної мови (англійської) в навчальному середовищі. Слід зазначити, що вивчення мови знаходить свою реалізацію в трьох основних аспектах: практичному, культурному та соціальному. Будь-яке вивчення мови передбачає не лише формування вмінь та навичок спілкування іноземною мовою, а й розвиває когнітивні здібності здобувачів, пов’язані з їхньою мисленнєвою та творчою діяльністю: здатністю критично осмислювати явища об’єктивної дійсності, сприймати, накопичувати, зберігати, аналізувати та синтезувати інформацію, що сприяє розвитку пам’яті та концентрації уваги, допомагає вилучати та використовувати найсуттєвішу інформацію. Автори статті сконцентрували свою увагу на процесах застосування штучного інтелекту як потужного онлайн інструменту на заняттях з іноземної мови. Саме він допомагає вдосконалити методи навчання різних аспектів мови: читання та перекладу, граматики та письма, говоріння та аудіювання, виправляючи помилки та пропонуючи персоналізовані рекомендації для поліпшення якості викладання та навчання. Автори статті дослідили різноманітні підходи і точки зору щодо формування, розвитку і застосування штучного інтелекту та його використання для покращення мовних та мовленнєвих навичок здобувачів. Під час роботи над дослідженням були використані такі методи: узагальнення та систематизація наукових джерел з елементами теоретичного аналізу та синтезу, а також структурно-системний аналіз. На думку авторів статті, значною перевагою штучного інтелекту є складання «Персонального плану навчання». Програма на основі штучного інтелекту враховує ваші особисті вподобання і дає змогу займатися ще ефективніше, до того ж у комфортному для вас темпі. Персональний план навчання допомагає поетапному вивченню мови в напрямку від більш простого до складнішого, при цьому на засвоєння нового навчального матеріалу потрібно менше зусиль, а ефективність навчання постійно зростає. Таким чином, навчання в епоху цифрових технологій стало значно легшим та доступнішим, ніж будь-коли раніше. Штучний інтелект дедалі активніше застосовують у різних освітніх концепціях. Створені на його основі навчальні програми та сервіси справді суттєво допомагають здобувачам, пропонуючи персоналізований контент, який відповідає їхньому рівню знань, забезпечує можливість зворотного звʼязку і надає матеріали, які дають змогу успішно вирішити поставлені навчальні завдання. Використання штучного інтелекту покращує освітній процес і сприяє розкриттю мовного та мовленнєвого потенціалів здобувачів.
Посилання
Elon Mask predicts superhuman AI will be smarter than human next year. The Gardian. URL: https://www.theguardian.com/technology/2024/apr/09/elon-musk-predicts-superhuman-ai-will-be-smarter-than-people-next-year (date of access: 05.01.2025).
Facebook вимкнув систему штучного інтелекту: боти винайшли свою мову. УНІАН. URL: https://www.unian.ua/science/2058576-facebook-vim- knuv-sistemu-shtuchnogo-intelektu-boti-vinayshli-svoyumovu.html (date of access: 12.01.2025).
Mark Zuckerberg and Elon Musk have argued about the future of AI. This is what they disagreed on. World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/stories/2017/07/mark-zuckerberg-and-elon-musk-are-arguing-about-the-fu- ture-of-ai/ (date of access: 10.01.2025).
Єфремов М. Ф., Єфремов, Ю. М. Штучний інтелект, історія та перспективи розвитку. Вісник ЖДТУ. Серія «Технічні науки», Випуск 2(45), 2016. С. 123–126. URL: http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81625
Зобенко О.В. Штучний інтелект і вивчення іноземної мови. Закарпатські філологічні студії, Випуск 27, Том 2, 2023. С. 80–84. URL: http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_2/15.pdf
Левчук А. Штучний інтелект: лінгвістичні аспекти. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, № 4, 2015. С. 205–209. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/7845/1/41.pdf
Мар’єнко М., Коваленко В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, Випуск 38(1), 2023. С. 48–53. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734475/1/2023-381-marienkokovalenko.pdf
Стівен Хокінг: Штучний інтелект може стати найгіршим винаходом людства. Mind.ua. URL: https://mind.ua/ news/20178313-stiven-hoking-shtuch- nij-intelekt-mozhe-stati-najgirshim-vinahodom-lyudstva (дата звернення: 16.01.2025).