Навчання технічного письма в процесі вищої професійної освіти
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.448-457Ключові слова:
курс технічного письма, професійна підготовка здобувачів вищої освіти, комунікативні навички, механіка письма, професійна діяльністьАнотація
Метою статті є обґрунтування необхідності навчання студентів технічних дисциплін навичок технічного письма та висвітлення основних компонентів курсу технічного письма як необхідної складової професійної підготовки студентів технічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Проаналізовано існуючі в науковій літературі підходи до навчання технічного письма та його ролі в процесі підготовки здобувачів вищої освіти технічних вищих навчальних закладів. Розглянуто характерні особливості технічного письма. Описані методи навчання, які застосовуються в курсі технічного письма з метою формування комунікативних навичок в сфері майбутньої професійної діяльності студентів. Розкрито механізм формування навичок технічного письма. Особлива увага приділяється застосуванню необхідного вокабуляру при написанні письмових робіт у процесі технічного письма та на врахуванні специфічних особливостей таких робіт, зокрема – механіки письма, що передбачає поєднання комплексу видів діяльності, таких як написання окремих параграфів письмової роботи, поєднання їх в одне ціле відповідно до визначеного жанру. Зазначається, що структурні елементи есе, такі як вступ, опис місця подій, опис технологічного процесу, наслідки або результат цього процесу, висновки повинні за необхідності поєднуватися з графічними елементами.Розглянуті переваги набуття студентами навичок технічного письма, оскільки з академічної точки зору процес письма закріплює використання граматичних структур і надає їм можливість вивчити необхідну лексику. Наведено основні типи есе, які застосовуються в процесі технічного письма. Наголошується на необхідності застосування студентами навичок, отриманих ними в курсі засвоєння академічного письма. Як результат, зазначається важливість навичок технічного письма для розвитку комунікативних навичок в професійному спілкуванні іноземною мовою.
Посилання
Atkinson D., Corbitt, S. Mindful Technical Writing: An Introduction to the Fundamentals. Montana University System & TRAILS, 2021. 770 p.
Brumfit C. J. Communicative Methodology in Language Teaching: The Roles of Fluency and Accuracy. Cambridge: Cambridge University Press, 1984. 166 p.
Dubey N. K. The Importance and Scope of Technical Writing Skills. IUP Journal of English Studies, 2017, № 12(1). P. 28–31.
Garcia M. C., Bondoc B. C. Mastering the art of Technical Writing in IT: Making Complex Things Easy to Understand in Atate Campus. World Journal of Advanced Research and Reviews, 2024, № 22(1). Р. 571–579.
Henze B., Miller C. R., Carradini S. Technical communication. Genre Across Borders. 2016. 22 p.
Kaushik K. Technical Writing – Overview and Opportunities.International Journal of Information & Computation Technology, 2024, № 4(1). P. 9–14.
Last S., Neveu C., Smith M.Technical Writing Essentials. Introduction to Professional Communications in the Technical Fields. University of Victoria.British Columbia.2019. 284 р.
McMurrey D. A. Power Tools for Technical Communication. Belmont, CA: Thomson/Wadsworth, 2002. 459 p.
Miština J. The Importance of Technical Writing Skills for Students of Engineering and Science Studies. Open Online Journal for Research and Education. Special Issue, December 2017. P. 1–6.
Rus D. Technical Communication as Strategic Communication. Characteristics of the English Technical Discourse. Procedia Technology, 2024, № 12. Р. 654–658.
Reporting Technical Information / K. W.Houpet al. New York: Oxford University Press, 2002. 694 p.
Shenghua et al. Advancing Engineering Students’ Technical Writing Skills by Implementing Team-Based Learning Instructional Modules in an Existing Laboratory Curriculum. Education Sciences, 2022, № 12(8). 520 р.
Solés C. B., Pérez M. A., & Fuentes C. B.Technical writing: A guide for effective communication. Barcelona:Edicions UPC, 2007. 333 p.
Weber B. Technical Writing Skills: A Question of Aptitude or Interest? Journal of Technical Writing and Communication. 1985, № 15(1). P. 63–68.
Widdowson, H. G. Teaching Language as Communication London: Oxford University Press, 1978. 168 p.