Викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичних закладах вищої освіти: особливості авторської методики і результативність її застосування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.483-491

Ключові слова:

іноземна мова за професійним спрямуванням, медичні заклади вищої освіти, медична лексика, професійна комунікація, іншомовна комунікативна компетентність, оцінка ефективності

Анотація

У статті розглядаються особливості авторської методики викладання англійської мови у медичних закладах вищої освіти, яка ґрунтується на модульному підході та інтеграції теоретичних і практичних аспектів навчання. Запропонована методика передбачає структурування навчального процесу за схемою, що поєднує кілька теоретичних занять із практичними сесіями, дозволяючи студентам поступово засвоювати професійну лексику та ефективніше застосовувати її у спеціалізованому середовищі. Такий підхід сприяє розвитку навичок усного та письмового мовлення, розширенню словникового запасу, покращенню аудіювання та підвищенню загальної комунікативної компетентності. Важливим компонентом методики є використання комунікативних, інтерактивних та кейс-орієнтованих вправ, що забезпечують більш глибоке опрацювання навчального матеріалу. Значна увага приділяється роботі з клінічними кейсами, які моделюють реальні ситуації професійного спілкування. Це сприяє розвитку критичного мислення та здатності до аргументованого висловлення думки в контексті клінічних ситуацій. Крім того, застосування рольових ігор та групових дискусій дозволяє студентам удосконалювати вміння взаємодіяти з пацієнтами та колегами англійською мовою. Ефективність методики оцінюється шляхом аналізу змін у рівні навчальних досягнень студентів, їхньої здатності застосовувати мову у професійній діяльності, а також рівня мотивації до її вивчення. Дослідження засвідчує, що застосування такого підходу позитивно впливає на рівень володіння англійською мовою, зокрема на розуміння медичних текстів, здатність до письмового викладу думок і правильне використання термінології. Значний прогрес спостерігається також у здатності студентів здійснювати переклад та застосовувати отримані знання у клінічних сценаріях. Хоча певні аспекти, такі як активне використання спеціалізованої лексики в реальних медичних ситуаціях, ще потребують вдосконалення, загальна ефективність навчання значно підвищується.

Посилання

Абрамович В. Є., Мокрієнко Е. М., Лазор Н. В. Організаційно-педагогічні умови англомовної підготовки у вищій медичній освіті Франції. Одеський медичний журнал. 2023. № 1(182). С. 104–107.

Білько В. В., Борзих О. А., Лавренко А. В., Кайдашев І. П. Проблеми та перспективи формування англомовного освітнього середовища в медичній освіті в умовах кризових ситуацій. Актуальні проблеми сучасної медицини. 2023. Вип. 4(84). Т. 23. С. 269–272.

Канюк О. С. Особливості викладання курсу «Англійська мова професійного спрямування для студентів-медиків». Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 49. Т. 1. С. 55–58.

Карпенко Ю. П. Особливості вивчення англійської мови майбутніми лікарями. Молодий вчений. 2020. № 2(78). С. 116–119.

Плавуцька І. Р., Мартиць Ю. М. Застосування професійної медико-технічної термінології в процесі викладання окремих дисциплін англійською мовою. Вісник науки та освіти. 2023. № 7(13). С. 711–728.

Прибора Р. Метод кейсів на заняттях з англійської мови професійного спрямування у вищих медичних навчальних закладах. Актуальні питання гуманітарних наук. 2018. Вип. 21. Т. 2. С. 132–137.

Скіба Н. Я. Поняття «іноземна мова» за професійним спрямуванням, його сутність і структура. Імідж сучасного педагога. 2017. № 2. С. 48–52.

Снітовська О. І., Царик Г. М. Методика викладання дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням (медична англійська)» (на базі художніх творів А. Крісті) за допомогою інтернет-ресурсу. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 27. С. 164–171.

Усик Л., Чорна В., Петухова О. Формування професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Український педагогічний журнал. 2021. № 3. С. 51–57.

Хромова В. С., Божук А. О. Термінологічні аспекти англо-українського перекладу текстів з тактичної медицини. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2024. № 6. Т. 35(74). С. 126–132.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ