ГЕНДЕР В БРИТАНСЬКИХ МЕДІА: ГОМОСЕКСУАЛЬНІСТЬ І МУЖИННІСТЬ В ОДБРАНИХ ТВ СЕРІАЛАХ

Автор(и)

  • Шера Філіп Університет Павла Йозефа Шафарика в Кошицях

DOI:

https://doi.org/10.24144/2617-3921.2020.18.186-197

Ключові слова:

гомосексуальність, засоби масової інформації, телебачення, маскулінність, гегемонія, чоловіки

Анотація

Взаємодія між маскулінністю та гомосексуальністю представляє особливий інтерес в рамках розгляду структури ґендерних владних відносин Коннелла. В ній геї, вважається, перебувають в підлеглому становищі у гетеросексуалів, таким чином асоціюючи їх з фемінністю (жіночністю). Для боротьби з атрибутами фемінності геї впроваджують широкий спектр стратегій, орієнтованих на гіпермаскулінність та прихильність до вищих соціальних класів, які обіцяють владу. Роль засобів масової інформації є ключовою у формуванні цієї образності. Метою цієї розвідки є проаналізувати два британські телесеріали, що зображують персонажів-геїв, щоб розкрити своєрідні особливості, які можуть вплинути на сприйняття глядачів. Крім того, ці два серіали порівнюються з огляду на три аспекти: гедонізм, жіночність та розбещеність. Застосована методологія базується на психоаналітичній теорії Лакана та феміністичному фільмі Лори Малві. Через обмеженість телесеріалів, в дослідженні задіяна теорія Марселя Данесі. Результати вказують на те, що в представленні гейських маскулінностей спостерігається зміна у бік більшої консервативності. Порівняння також виявило, що розбещеність досі вважається широко розповсюдженою в гей-спільноті, тоді як ситуація щодо жіночності та гедонізму змінилася. Слід зазначити, що подібне зображення може бути обумовлене присутністю серіалів у гетеронормативних мейнстрімних медіа.

Посилання

Barrett R. From Drag Queens To Leather men. New York: Oxford University Press, 2017. 272p.

Bateman J. A. and Schmidt K.-H. Multimodal Film Analysis. New York: Routledge, 2012. 339p.

Braudy L. and Cohen M. Film Theory and Criticism. Oxford: Oxford University Press, 2009. 926p.

Chandler D. Semiotics: the basics. New York: Routledge, 2007. 326p.

Connell R. W. Masculinities. Los Angeles: University of California Press, 2005. 361p.

Cucumber [TV series]. Directed by David Evans, Alice Troughton and Euros Lyn. UK: Red Production Company, 2015.

Danesi M. Understanding Media Semiotics. London: Arnold, 2002. 264p.

Kirby A. Digimodernism. New York: The Continuum International Publishing Group, Inc., 2009. 288p.

Lawson M. Cucumber-Banana-Tofu Trilogy-first-look review [Online]. Available at: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2015/jan/16/ cucumber-bananatofu-russell-t-davies-review"2015.01.16.

McDonald K. Film Theory. New York: Routledge, 2016. 207p.

McGowan T. The Real Gaze: film theory after Lacan. New York: State University of New York Press, 2007. 268p

Miller T.and Stam R. A Companion to Film Theory. Oxford: Blackwell, 2004. 436p.

Pullen Ch. Straight Girls and Queer Guys. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2016. 200p.

Queer as Folk [TV series]. Directed by McDougall Ch., Harding S. and Hunnam Ch. UK: Red Production Company, 1999.

Rushton R.and Bettinson G. What is Film Theory? New York: Open University Press, 2010. 219p.

Sanchez F. J. and Eric Vilain E. Straight-Acting Gays: The Relationship Between Masculine Consciousness, Anti-Effeminacy, and Negative Gay Identity. Archives of Sexual Behaviour. 2012. Vol. 41, No. 1. P. 111-119.

Siebler K. Learning Queer Identity in the Digital Age. New York: Palgrave Macmillan, 2016. 207p.

Zeglin R. J. Assessing the Role of Masculinity in the Transmission of HIV: A Systematic Review to Inform HIV Risk Reduction Counselling Interventions for Men Who Have Sex with Men. Archives of Sexual Behaviour. 2015.Vol. 44, No. 1, p. 1979-1990.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-05