Комунікативний простір німецькомовних соціальних медіа

Автор(и)

  • Олена Беззубова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.7-16

Ключові слова:

електронна комунікація, електронний простір, масова комунікація, соціальні медіа, соціальні мережі, текст, електронний текст

Анотація

Останні десятиліття ознаменувалися стрімким розвитком комунікаційних технологій та електронної комунікації. Становлення і популяризація електронної комунікації якісно змінили комунікаційну систему та фундаментальну сутність міжперсональної й соціальних комунікацій. Соціальні медіа сформували електронний комунікативний простір, що відбиває сутнісні соціальні процеси в суспільстві та глобальні зміни світового масштабу. Інтерес науковців викликає вплив засобів та форм електронної комунікації на суспільство, культуру і мову. Нова комунікативна реальність та посилення динаміки розвитку соціальних медіа, які перетворилися на впливове джерело інформації, зумовили активну роботу традиційних ЗМІ в соціальних мережах. Присутність публічних осіб в соціальних мережах є сучасною детермінантою їхньої професійної діяльності та професійного успіху. Соціальні мережі Facebook та Instagram змінили механізми масової комунікації, розширивши межі медійного впливу на соціум та формування громадської свідомості та думки. Великий потік інформації обумовлює збільшення кількості текстів, а технічні особливості електронного простору детермінують продукування специфічних текстових повідомлень – електронних текстів. Електронні тексти відтворюють поєднання вербальних і паравербальних засобів вираження з метою передачі релевантної інформації, індивідуальної картини світу комуніканта і його соціальної ідентичності. Стислість тексту є дистинктивною ознакою електронної комунікації. Втім, досліджені тексти німецькомовних повідомлень соціальних мереж Facebook та Instagram вирізняються об’ємом експліцитної інформації та будовою, що залежить від комунікативних цілей повідомлення.

Посилання

Бондаренко С.В. Особенности культуры текстовой мобильной коммуникации. Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Общественные науки. Спецвыпуск. 2006. С. 7–9. URL : https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-kultury-tekstovoy-mobilnoy-kommunikatsii/viewer (дата звернення: 01.02.2020).

Гавриленко І.І. Дипломатичний компонент «м’якої сили» США : дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04. Київ, 2017. 241 с.

Горошко Е.И. Теоретический анализ Интернет-жанров: к описанию проблемной области. Жанры речи: сб. науч. тр. / под ред. В.В. Дементьева. Вып. 4. Саратов, 2007. С. 111–127.

Грудка О. Міти про демократичний Facebook. URL : https://nv.ua/ukr/opinion/demokratiya-ta-facebook-shcho-prihovuyut-vid-koristuvachiv-ostanni-novini-50062561.html (дата звернення: 01.02.2020).

Данько Ю. Соціальні мережі як засіб політичної комунікації. Європейський політико-правовий дискурс. 2015. № 2(2). С. 204–209.

Дорохин В.Н. Феномен политических Telegram-каналов как инновационных цифровых СМИ в России. Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Филология. Журналистика. 2019. № 1. С. 103–105.

Дубняк К.В. Соціальні мережі Інтернет як засіб обміну інформацією. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2014. № 3. С. 122–126.

Овсіюк М.О. Формування інформаційного суспільства в Україні в умовах глобалізації. URL : http://www.rusnauka.com/12_ENXXI_2010/Politologia/65461.doc.htm (дата звернення: 08.03.2020).

Парфенюк І.М. Соціальні мережі Інтернету як засіб комунікації політичного лідера (на прикладі соцмереж Президента України). Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2017. № 2. С. 58–65.

Рогозина И.В. Вербально-авербальные когнитивные структуры медиа-текста как отражение социального бытия. Проблемы межкультурной коммуникации в теории языка и лингводидактике : материалы II междунар. науч.-практ. конф., г. Барнаул, 5-6 октября 2006 г. Барнаул, 2006. С. 109–113.

Смола Л.Є. Детермінанти політичного процесу сучасності: теоретико-методологічний аналіз в інформаційно-психологічному вимірі. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. 448 с.

Феллер М.Ф. Текст як модель комунікативного акту. Нариси про текст. Теоретичні питання комунікації і тексту / В.В. Різун, А.І. Мамалига, М.Ф. К.: РВЦ «Київський університет», 1998. 336 с. URL : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=140 (дата звернення: 08.03.2020).

Янченко А. Соціальні медіа як елемент політичної комунікації. Політичний менеджмент. 2013. № 1-2. С. 153–163.

Die wichtigsten Social Media Trends für 2020. URL : https://www.wuv.de/tech/die_wichtigsten_social_media_trends_fuer_2020 (дата звернення: 18.01.2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09