Змішане навчання: до питання навчання іноземної мови в закладах вищої світи

Автор(и)

  • Ірина Коробова Національний університет фізичного виховання і спорту України

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.221-229

Ключові слова:

змішане навчання, іноземна мова, студент, заклад вищої освіти

Анотація

Політика закладів вищої освіти сьогодні спрямована на формування особистості майбутнього фахівця з необхідним набором ключових компетентностей, де особливе місце належить іноземній мові. Процес навчання іноземній мові за моделлю змішаного навчання відповідає особистісним запитам студента, надає їм нові можливості для опанування іноземних мов у зручний для них час, у будь-якому місці та потрібному темпі. Незважаючи на посилений інтерес зарубіжних і вітчизняних науковців до змішаного навчання, питання навчання іноземній мові з використанням змішаного навчання у закладах вищої освіти якісно залишається недостатньо опрацьованим, що зумовлює актуальність роботи. Мета статті полягає у визначенні ролі, головних переваг та недоліків змішаної форми навчання іноземній мові у закладах вищої освіти. Для досягнення мети використано основний метод – описовий із прийомами контекстуального аналізу, з елементами спостереження, класифікації, узагальнення та інтерпретації. Сьогодні змішане навчання розширює освітні можливості студентів за рахунок доступності та гнучкості, урахування їхніх індивідуальних освітніх потреб, стимулює формування суб’єктної позиції студента, трансформує стиль педагога, персоналізує освітній процес. Серед недоліків – технічні, організаційні проблеми, а також питання, пов’язані з навчальним проєктуванням. Варіантами реалізації змішаного навчання іноземній мові у закладах освіти можуть бути ротаційна модель, гнучка модель, особистісно-орієнтована модель, модель збагаченого віртуального середовища. Змішане навчання дає змогу студенту бути активним учасником навчального процесу, спроможним будувати індивідуальну навчальну траєкторію виходячи із власних потреб, а також підвищити ефективність процесу навчання у цілому. Перспектива подальших досліджень полягає у вивченні технологій організації змішаного навчання іноземній мові у закладах вищої освіти.

Посилання

Коротун О.В. Методологічні засади змішаного навчання в умовах вищої освіти. Інформаційні технології в освіті. 2016. № 3(28). C. 117–129.

Куркай Н.В. Ефективність змішаного навчання під час навчання іноземної мови в умовах сучасної освіти. Молодий вчений. 2015. № 5. С. 488–491.

Кухаренко В.М. Змішане навчання. Вебінар. URL: http://www.wiziq.com/online-class/2190095-intel-blended].

Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В.М. Кухаренко та ін. Харків : НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.

Розпорядження Кабінету міністрів України «Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні» від 15 травня 2013 р. № 386-р.

Фандєєва А.Є. Змішане навчання як технологія змін і трансформації. Народна освіта. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4544.

Щербакова О.Л., Ніколаєва Ж.В. Змішане навчання як форма організації навчального процесу з іноземної мови у ВНЗ. Young Scientist. № 4.1(44.1). C. 69–73.

Кондакова М.Л. Смешанное обучение: ведущие образовательные технологии современности. Вестник образования. 2013. № 9(2759). С. 54–64.

Подберезкина А. Blended Learning: переход к смешанному обучению за 5 шагов. URL: http://zillion.net/ru/blog/375/blended-learning-pieriekhod-k-smieshannomu-obuchieniiu-za-5-shaghov.

Смирнова-Трибульская Е.Н. Основы формирования информатических компетентностей учителей в области дистанционного обучения : монография. Херсон : Айлант, 2007. 704 с.

Blended Learning: The Clayton Christensen Institute. URL: http://goo.gl/AL3lPN.

Bonk C., Graham C. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA : Pfeiffer Publishing, 2005.

Collis, B., Moonen, J. Flexible learning in a digital world: experiences and expectations. London : Kogan Page Limited, 2001. 231 p.

Harvi Singh and Chris. URL: https://maken.wikiwijs.nl/userfiles/f7d0e4f0bd4661998.

Hofmann, J. Top 10 Challenges of Blended Learning (And Their Solutions!). URL: http://blog.insynctraining.com/top-10-challenges-of-blended-learning.

Oliver M., Trigwell K. Can blended learning be redeemed? E-Learning. 2005. Vol. 2. № 1. P. 17–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ