Використання відеоматеріалів на заняттях ІМПС для розвитку навичок професійно орієнтованої дискусії

Автор(и)

  • Таміла Кравченко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Наталія Іщук Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • Ірина Грачова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.230-239

Ключові слова:

професійно орієнтована дискусія, відеоматеріал, студент, іноземна мова за професійним спрямуванням

Анотація

Одним з основних завдань на заняттях іноземної мови за професійним спрямуванням (ІМПС) є розвиток навичок професійно орієнтованої дискусії, адже неможливо уявити конкурентоспроможного фахівця будь-якої спеціальності без належного знання іноземних мов. Проблемами навчання професійно орієнтованого діалогічного мовлення та використання відео на заняттях англійської мови займалося багато вчених, однак питання ролі відеоматеріалів на заняттях ІМПС для розвитку навичок професійно орієнтованої дискусії залишається недостатньо дослідженим. Метою статті є розгляд інтерактивного методу використання відеоматеріалів на заняттях ІМПС як інструменту, який сприяє розвитку навичок професійно орієнтованої дискусії у майбутніх спеціалістів. Описовий метод з елементами спостереження, узагальнення та інтерпретації дав можливість описати теоретичний матеріал стосовно досліджуваної проблематики. Професійно орієнтована дискусія – це спільне обговорення будь-якого складного питання, що характеризується гнучкістю засобів аргументації і множинністю вибору. Розвивати навички такого виду дискусії у студентів ефективно сприяє використання відеоматеріалу на занятті, адже відео дає змогу студентам краще розуміти фактичну інформацію і мовні особливості у конкретному контексті. Професійно орієнтована дискусія на основі перегляду відео повинна включати чотири основні етапи: підготовчий (вибір відеоматеріалу, що відповідає рівню знань студентів та меті заняття), переддискусію (постановка проблемного запитання перед студентами), власне дискусію та заключний етап (аналіз дискусії). Дискусійний метод спонукає студентів до пошуку самостійного вирішення обговорюваних проблем, формує у них культуру творчого мислення, що дає можливість підготувати висококваліфікованих фахівців. Подальші дослідження вбачаємо в добірці різноманітних видів вправ до перегляду відеоматеріалів, які допоможуть поліпшити розвивати навички професійно орієнтованої дискусії.

Посилання

Інтерактивні методи викладання. Практичні поради для суддів-викладачів. Київ : ФОП Демчинський О.В., 2017. 64 с.

Зарівна О.Т. Дискусія як метод навчання англійської мови в технічних вишах. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». 2010. Вип. 16. С. 120–126.

Конопляник Л.М., Коваленко О.О. Використання автентичних відеоматеріалів для формування іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх інженерів. Вісник Національного авіаційного університету. Серія «Педагогіка. Психологія». 2016. Вип. 2(9). С. 90–96.

Коротка Н.В. Дискусія на заняттях з англійської мови як метод формування комунiкативних навичок у вищому навчальному закладі. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». 2019. Вип. 7(75). С. 160–163.

Овчаренко З.П. Дискусія як ефективний засіб вивчення, вдосконалення англійської мови. URL: http://www.kamts1.kpi.ua/node/2469.

Сімкова І.О. Використання кейсового методу для навчання іншомовної професійно орієнтованої дискусії студентів інженерних спеціальностей. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія «Філософія. Психологія. Педагогіка». 2010.

№ 3. С. 191–195.

Сімкова І.О. Лінгвістичні особливості професійно орієнтованої дискусії студентів інженерних спеціальностей. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. 2011. Вип. 18. С. 75–81.

Сорокіна С.І., Шевченко Т.І. Групова дискусія як один з ефективних інтерактивних методів практичної підготовки майбутніх лікарів. Матеріали Х ювілейної Всеукраїнської навчально-наукової конференції з міжнародною участю «Кредитно-модульна система організації навчального процесу у ВМ (Ф) НЗ України на новому етапі». 2013. Ч. 1. С. 488–490.

Реутова Е.А. Применение активных и интерактивных методов обучения в образовательном процессе вуза. Методические рекомендации для преподавателей Новосибирского ГАУ. Новосибирск, 2012. 58 с.

Professionally Oriented Concepts in the Foreign Language Oral Speech of a Future Specialist in the Conditions of Multilingual Professional Communication / A.M. Zhandildinova et аl. Revista ESPACIOS. 2018. Vol. 39. № 20. URL: https://www.revistaespacios.com/a18v39n20/a18v39n20p10.pdf.

Weinberger A., Patry J.-L., Weyringer S. Improving Professional Practice through Practice-Based Research: VaKE (Values and Knowledge Education) in University-Based Teacher Education. Vocations and Learning. 2016. Vol. 9. P. 63–84.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ