Цифрові наративи в методичній підготовці майбутніх учителів іноземної мови

Автор(и)

  • Ольга Осова КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.247-255

Ключові слова:

цифровий наратив, іноземна мова, методична підготовка майбутні вчителів іноземної мови, методика, компонент, ключові компетентності

Анотація

У сучасних умовах міжкультурної взаємодії та інтеграції знання іноземних мов у всі сфери людської діяльності особливого значення набуває підготовка майбутнього вчителя іноземної мови. Саме вчитель іноземної мови виступає медіатором системи лінгвістичних знань та культурних особливостей країни, мова якої вивчається. У цьому контексті сучасний учитель іноземної мови повинен поєднувати глибокі фундаментальні знання, розвинуті мовні та мовленнєві навички, сформовану професійну компетентність та високий рівень методичної майстерності. Це зумовлює пошук нових підходів до викладання іноземних мов у процесі методичної підготовки майбутніх учителів іноземної мови, одним із яких є наративно-цифровий. Цифровий наратив потрактовано як різновид розповіді, представленої у вигляді медіапродукту, що об’єднує традиційну статичну інформацію з динамічною. У статті на основі аналізу науково-педагогічних та методичних джерел обґрунтовано методику створення цифрових наративів у контексті підготовки майбутніх учителів іноземної мови, що складається з п’яти взаємопов’язаних між собою компонентів. Мотиваційний компонент забезпечує формування у майбутніх учителів іноземної мови ціннісного ставлення до використання цифрових наративів у майбутній професійно-педагогічній діяльності. Змістовий компонент передбачає наявність інформаційного контенту щодо цифрових наративів, їх видів, методики їх створення. Діяльнісно-технологічний компонент містить комплекс умінь щодо створення та використання цифрового наративу у майбутній професійно-педагогічній діяльності. Праксеологічно-творчий включає поетапну підготовку цифрового наративу. Оцінно-рефлексійний містить критерії оцінювання створених цифрових наративів. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів досліджуваної проблеми, а свідчить про необхідність подальшого її розроблення в таких перспективних напрямах, як проведення педагогічного експерименту щодо ефективності застосування методики створення цифрових наративів у контексті методичної підготовки майбутніх учителів іноземної мови.

Посилання

Robin B. What is Digital Storytelling? Educational Use of Digital Storytelling. URL: http://digitalstorytelling.coe.uh.edu/ page.cfm?id=27 (дата звернення: 18.02.2021).

Концепція Нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 11.01.2021).

Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навчений посібник : у 3-х т. Київ : Навчальна книга, 2004. Ч. 1. 256 с.

Тимчук Л.І. Методика створення біографічних цифрових наративів в контексті педагогічної освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 5(49). С. 389–405.

Хижняк І.А. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності : монографія. Слов’янськ : Друкарський двір, 2016. 380 с.

Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи : зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару, м Київ, 28 лютого 2018 р. / за заг. ред. О.Е Коневщинської, О.В. Овчарук. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2018. 61 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ