Метод проєктів як засіб індивідуалізації навчання іноземної мови (на прикладі новогрецької мови та її діалектів)

Автор(и)

  • Ірина Рожкова Маріупольський державний університет

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.256-265

Ключові слова:

метод проєктів, індивідуалізація навчання, міждисциплінарна діяльність, полікультурне суспільство, викладання іноземної мови, новогрецька мова

Анотація

У глобалізованому середовищі сучасного суспільства знань розвиток умінь та навичок набуває першорядного значення для зв’язку освіти з ринком праці. Із цієї причини навчальні програми багатьох країн реформуються, впроваджуються інноваційні підходи до навчання, яке покликане сприяти розвитку спілкування іноземними мовами. У цьому контексті авторка статті намагається дослідити, як реалізується метод проєкту, мотивацію участі, ставлення та сприйняття здобувачів освіти та викладачів до нього, а також його внесок у навчання іноземних мов та розвиток навичок здобувачів. Авторка статті зосереджується на політиці викладання мов на прикладі новогрецької на європейському та загальногрецькому рівнях, на теоріях навчання та викладання, пов’язаних із проєктом, на реалізації проєкту в епоху сучасних цифрових технологій навчання. Статтю присвячено методу проєктів як одному із засобів індивідуалізації навчання іноземних мов на прикладі новогрецької мови як другої або іноземної та її діалектів. Підкреслено, що метод проєктів демонструє певну сукупність навчально-пізнавальних прийомів, які дають змогу вирішити ту чи іншу проблему в результаті самостійних дій учнів/здобувачів освіти з обов’язковою презентацією цих результатів. У статті зроблено акцент на методі проєктів як сучасній педагогічній технології, яка передбачає сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Проаналізовано досвід сучасних освітян Греції та Кіпру стосовно застосування методу проєктів під час навчання/викладання іноземної мови на прикладі новогрецької та її діалектів. Дослідження окреслює коло питань та надає певні поради щодо реалізації методу проєктів шляхом його інституціоналізації та відкриває горизонти для подальших досліджень.

Посилання

Μήτσης Ν. Η διδασκαλία της γλώσσας υπό το πρίσμα της επικοινωνιακής προσέγγισης. Αθήνα: Gutenberg, 2004. 318 σ.

Полікарпова Ю.О. Сучасні тенденції у викладанні англійської мови в Україні. Народна освіта. 2017. Вип. 2(32). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4870 (дата звернення: 15.03.21).

Μουζακίτη Α., Παπαευθυμίου Ε. Η διαθεματική προσέγγιση και η εφαρμογή της μεθόδου project στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως Γ1/Γ2/ΞΓ στους μαθητές και φοιτητές του Ιασίου. Η Νέα Ελληνική γλώσσα στον Παρευξείνιο Χώρο και στα Βαλκάνια: Ερευνητικές αποτυπώσεις και διδακτικές προσεγγίσεις, 2020, Σ. 739-757.

Ηλιοπούλου Κ.- Ρουσουλιώτη Θ. Διαδρομές στη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας. Κεφάλαιο 4. Εναλλακτική Αξιολόγηση. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2016. 220 σ.

Καφετζόπουλος Κ., Φωτιάδου Τ., Χρυσοχόος Ι. Φυσικές επιστήμες, επαγγελματικός προσανατολισμός, ξένες γλώσσες: διαθεματική προσέγγιση και πρακτικές εφαρμογές. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 2001. Σ. 190-204.

Ματσαγγούρας Η. Η Διαθεματικότητα στη σχολική γνώση: εννοιοκεντρική αναπαλαίωση και σχέδια εργασίας. Αθήνα: Γρηγόρης, 2004. 327 σ.

Νικολάου Γ. Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο Δημοτικό σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2006. 352 σ.

Σουλιώτη Ε, Παγγέ, Τ. Διαθεματική προσέγγιση και διδασκαλία. Η μέθοδος project. Νέα Παιδεία, 112, 40-50., 2004.

Φωτίου Π., Σουλιώτη Ευ. Η μέθοδος project στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, Πρακτικά 1ου Εκπαιδευτικού συνεδρίου της Περ/κής Δ/νσης Εκ/σης Ηπείρου με θέμα: «Το Ελληνικό σχολείο και οι προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας». 2006, Ιωάννινα, URL: http://srvipeir.pde.sch.gr/educonf/1/08.pdf. (дата звернення: 10.03.21)

Рожкова І.Г. Використання цифрової платформи Moodle як інформаційно-комунікативної технології у викладанні новогрецької мови в МДУ. Інформаційно-комунікаційні технології у викладанні новогрецької мови : матеріали круглого столу, 27 грудня 2017 р. / за заг. ред. Н.Ю. Воєвутко. Маріуполь : МДУ, 2018. С. 62–65.

Забелина Г.А. Обучение в языковом вузе будущих учителей иностранных языков с применением метода проектов. Мир образования – образование в мире. 2009. № 3. С. 165–176.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-09

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ