Навчання культури на уроках іноземної мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.373-382

Ключові слова:

міжкультурна комунікація, методи навчання, соціокультурна компетентність, національна культура, підручники, автентичний матеріал

Анотація

Навчання культури нації, мова якої вивчається на уроках іноземної мови в сучасній українській школі, є надзвичайно важливим завданням у сучасному глобалізованому світі. Формування соціокультурної компетентності учнів полягає в тому, що національна культура різних країн вивчається на заняттях з іноземної мови. Зокрема, учні повинні усвідомлювати відмінності між рідною культурою, культурою, мова якої вивчається, та іншими культурами, а також набувати навичок подолання соціокультурних відмінностей. У визначенні способів викладання культури за основу беремо відмінність між поняттями «велика культура» та «мала культура». «Велика культура» містить літературу, класичну музику, архітектуру, історичних діячів, географію, основні цінності, погляди чи переконання, норми суспільства тощо, тоді як «мала культура» передбачає повсякденне мислення й поведінку людей, звичаї, уподобання, смаки, жести, використання простору, стиль одягу, їжу, хобі тощо. Вивчення культури на уроках іноземної мови забезпечується шляхом максимального залучення учнів до навчальної діяльності із застосуванням сучасних методів викладання, зокрема й із використанням сучасних технологій. Навчальна програма з вивчення іноземної мови повинна бути побудована так, щоб містити аудіо- та відеоматеріал із літератури, музики, кіномистецтва, образотворчого мистецтва, а також підручники з текстами й завданнями про культуру. Такий підхід до викладання іноземної мови збагачує культурний світогляд учнів та сприяє розумінню розмаїття сучасного світу. Вивчення іноземної мови на автентичному матеріалі є визначальним для розвитку комунікативних навичок учнів та сприятиме розумінню звичаїв і способу життя країни, мову якої вивчають. Навчання учнів основ міжкультурного спілкування розвиває компетентність у культурі, мова якої вивчається, та формує повагу як до чужої, так і до своєї культури.

Посилання

Byram M., Gribkova B., Starkey H. Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching. Strasbourg : Council of Europe, 2002. URL: http://lrc.cornell.edu/director/intercultural.pdf.

Cunningham S., Moor P., Bygrave J. Cutting Egde. Intermediate. London : Pearson, 2013. 175 p.

Dervin F. Quality in Intercultural Education: the Development of Proteophilic Competence. URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=88C2559C5C507DAD772D49F5E280DD86?doi=10.1.1.457.5090&rep=rep1&type=pdf.

Evans V. Upstream Intermediate. Newbury : Express Publishing, 2002. 186 p.

Fabian M. Interdisciplinary approach to cross-language and cross-cultural communication studies. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2019. Вип. 17. С. 9–16.

Hamiloglu K., Mendi B. A content analysis related to the cross-cultural/intercultural elements used in EFL coursebooks. Sino-US English Teaching. 2010. Vol. 7. № 1. P. 16–24.

Kominarecova E. Cultural and contextual aspect in language teaching. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2005. Вип. 3. С. 464–469.

Kuo M.M., Lai Ch.Ch. Linguistics across Cultures: The Impact of Culture on Second Language Learning. Journal of Foreign Language Instruction. URL: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED496079.pdf.

McKay S.L. Western Culture and the Teaching of English as an International Language. English Teaching Forum. 2004. Vol. 42. № 2. URL: file://F:/sandra%20mckay.htm.

Mendez García M.C. International and intercultural issues in English teaching textbooks: The case of Spain. Intercultural Education. 2005. Vol. 16. № 1. 2005. P. 57–68.

Murphey T. Music and Song. Oxford : Oxford University Press, 1992. 151 p.

Peterson B. Cultural intelligence: A guide to working with people from other cultures. Yarmouth, ME : Intercultural Press, Inc., 2004. 241 p.

Peterson E., Coltrane B. Culture in Second Language Teaching. URL: https://www.researchgate.net/publication/237500367_Culture_in_Second_Language_Teaching.

Politzer R. Developing Cultural Understanding Through Foreign Language Study. Report of the Fifth Annual Round Table Meeting on Linguistics and Language Teaching / ed. by H.J. Mueller. Washington, D.C. : Georgetown University Press, 1959. P. 99–105.

Stewart E. American cultural patterns: cross cultural perspectives. Yarmouth, Marine : Intercultural press, 1972. 220 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-01

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ