Об’єктивація образу Нью-Йорка в романі Кендіс Бушнелл «Літо і місто»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.66-74

Ключові слова:

образ, мовні одиниці, об’єктивація, імплікація, негативна конотація.

Анотація

Сучасні лінгвістичні студії розглядають поняття «образ» з різних підходів: як продукт авторського й читацького сприйняття певного об’єкта зображення, як філософській конструкт, що має історичне та культурне підґрунтя. Різноманітність трактувань даного терміна визначається його використанням в різних науках, зокрема філософії, психології, мистецтві, літературі та лінгвістики. Згідно аспекту дослідження, розглядають «образ», «художній образ», «словесний образ», «словесно-поетичний образ». Важливо, що у тканині художнього твору образом виступають не тільки персонажі творів, але й неживі предмети, метеосимволи, абстрактні поняття тобто кожний елемент тексту, до якого застосовують образне зображення. В різні часи та епохи образ Нью-Йорка приваблював увагу письменників, політиків, літературознавців, видатних постатей сучасності. Науковці досліджували асоціативні поля задля створення образів макроурбаноніма NewYork City з урахуванням міфоепічних та культурно-історичних факторів (Мітькіна Є., Мардаренко О.), поетику образу Нью-Йорка у романістиці 20–80-х рр. (Боклах Д.). Твори відомих англомовних авторів розкривали погляд на образ Нью-Йорка в різні соціальні та культурні періоди розвитку США. У фокусі нашої розвідки – літературний твір сучасної письменниці Кендіс Бушнелл «Літо і місто». Метою статті – є виявлення особливостей об’єктивації образу Нью-Йорка в романі Кендіс Бушнелл «Літо і місто». У ході дослідження роману було здійснено комплексний аналіз із залученням різних методів дослідження, зокрема інтерпретаційно-текстовий аналіз сприяв декодуванню імпліцитних смислів, що об’єктивують образ міста у певних контекстах, семантичний аналіз дозволив розкрити семантику мовних одиниць, які імплікують певні характеристики Нью-Йорка, лінгвостилістичний аналіз уможливив виявлення тропів та фігур мовлення, які розкривають специфічні риси міста у площині даного твору. Новизна – вперше виявлено специфіку реалізації образу Нью-Йорка в сучасному романі К. Бушнелл «Літо і місто». Висновки. Вилучені у романі лексеми об’єктивують переважно негативний образ Нью-Йорка. Стилістичні тропи (метафора, метонімія, порівняння), інтертекстуальні елементи, внутрішні монологи героїні імплікують образ міста у романі.

Посилання

Артюк Г. О. Концепція міста в працях вчених-урбаністів чиказької школи. Вісник Львівського університету. Вип. 2. С. 848–851. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vlnu_sociology_2008_2_26

Белехова Л. І. Теорія образності в когнітивній перспективі.2015. URL:

http/ekhsuir. kspu.edu/handle/123456789/1515

Боклах Д. Ю. Definitions and relationship of topos, loci, city’s chronotope categories and their realization in the urban’s text in a literary work. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series “Philology”, (84), 2016. 249–258. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/6888

Мітькіна Є. М. Характеристика елементів лексико-семантичної групи «місто» в художньому тексті. Одеський лінгвістичний вісник Національного університету «Одеська юридична академія». 2015. Спеціальний випуск № 6. 145 с.

Margolies E. New York and Literary Imagination: The city in twentieth century and drama. New York: McFarland & Company, 2008. 198 р.

Bushnell C. Summer and the city. URL: https://www.amazon.com/Summer-City-Candace-Bushnell/dp/0008461089

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21