Використання дистанційного навчання у формуванні іншомовної компетентності у студентів під час дії воєнного стану в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.421-429

Ключові слова:

дистанційне навчання, мовні компетенції, навчання студентів, інформаційні технології.

Анотація

Україна перебуває на шляху перебудови своєї освітньої системи, що вимагає нових підходів до реорганізації процесу навчання. Підготовка висококваліфікованих спеціалістів ускладнилась, оскільки через початок воєнних дій, з України пришвидшився відтік студентів. Саме тому важливо створити відповідні умови, щоб якісно підготувати майбутніх спеціалістів до їх професійної діяльності за допомогою дистанційного навчання (ДН). Метою вивчення можливості формування іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) у студентів за допомогою ДН. Враховуючи умови для навчання у нашій країні, найефективнішим способом розвитку ІКК є гібридне ДН, яке поєднує в собі синхронний і асинхронний режими. Завдяки такому підходу студенти можуть опрацьовувати частину навчальної програми в режимі реального часу з викладачем за допомогою різноманітних онлайн-платформ, а решту матеріалу – у форматі, що доступний для самостійного вивчення. При формуванні ІКК, під час навчання у ВНЗ, важливо поєднувати навички іноземної мови зі змістом професійної діяльності студентів, що сприятиме досягненню ключової мети навчання – формуванню їх власної професійної компетентності. Одним із найважливіших завдань для будь-якого викладача є створення сприятливої атмосфери на заняттях, встановлення довірчих відносин зі студентами та їх психологічна підтримка. Важливим викликом постає психологічний аспект при використанні ДН для формування ІКК, оскільки викладачу важче доносити матеріал за темою заняття до студентів не маючи повного візуального контакту та особистого спілкування з ними, як це відбувається у звичайній аудиторії при очному занятті. Саме тому, для формування ІКК у студенті під час ДН викладач має створити мотиваційний простір для кращого засвоєння матеріалу студентами. Висновки. ДН позитивно впливає на процес формування ІКК у студентів за умови створення ефективного комунікативного середовища з викладачем під час ДН, що дозволяє стимулювати мотивацію у студентів та забезпечує безперебійне управління навчанням.

Посилання

Зінченко О.В. Психологічні умови ефективності дистанційного навчання під час війни. Вісник Львівського університету. Серія: Психологічні науки. 2022. Випуск 13. DOI: https://doi.org/10.30970/PS.2022.13.9

Іванюк І.В. Формування понятійно-термінологічного апарату з питань розвитку дистанційної освіти. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/14343034.pdf

Корнят В.С., Чередник Л.М., Діра Н.О. Змішане навчання в кризових умовах: особливості, ризики. Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 50. Т. 2. URL: www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/50/part_2/38.pdf

Лозинська Л. Ф., Курах Н. П., Депчинська І. А. Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів у процесі вивчення іноземної мови. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». 2022. № 1. DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.38

Ломакович В. Підвищення мотивації студентів під час вивчення практичного курсу німецької мови в умовах дистанційного навчання. Наукові записки. Серія: педагогіка. – 2021 – № 2. DOI: 10.25128/2415-3605.21.2.15

Москалюк М., Москалюк Н. Підвищення мотивації студентів в умовах дистанційного навчання під час військових дій. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. 2022. Випуск 60. URL: http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/663/580

Ткаченко Л.В., Хмельницька О.С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогічний журнал. 2021. № 75, т. 3. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18

Хвалибога Т. І., Паласюк М. І. Особливості і перспективи формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів закладів вищої освіти. Медична освіта. 2023. № 4. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13639

Ярошенко Т. О. Дистанційне навчання в системі вищої освіти: сучасні тенденції. Engineering and Educational Technologies. 2019. № 7 (4). DOI:

https://doi.org/10.30929/2307-9770.2019.07.04.01

Yuzyk O., Bilanych L., Honcharuk V., Bilanych H., Fabian M. Distance Learning in Higher Education Institutions in Conditions of Quarantine and Military Conflicts”. International Journal of Computer Science and Network Security. Vol. 22, № 4, 2022. P. 741–749. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.4.87

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ