Важливість підтримки розвитку автономії студента під час вивчення іноземної мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.430-440

Ключові слова:

вивчення мови, автономія студента, формування автономії, стратегії навчання, мотивація студентів, навички автономного навчання, самооцінка, самоконтроль.

Анотація

За останні роки концепція автономного навчання набула все більшого значення. Метою цього дослідження було вивчити ставлення студентів до автономного навчання. В опитуванні взяли участь 52 студенти (27 чоловіків та 25 жінок) інженерних спеціальностей Національного технічного університету України імені Ігоря Сікорського. Автори статті мали на меті дослідити сприйняття студентами своїх навичок та готовність до автономного навчання. Зібрані дані дозволять визначити більш ефективні стратегії, які сприятимуть заохоченню студентів до автономного вивчення мови у майбутньому. Результати опитування показали, що студенти готові розвивати навички автономного навчання, які дозволять їм відчувати себе здатними засвоювати нові знання та ставити більш складні цілі у майбутньому. Слід зазначити, що така готовність свідчить про те, наскільки учасники відкриті до нових викликів суспільства. Сучасному суспільству потрібні люди з розвиненим критичним мисленням та навичками самостійного прийняття рішень, що в свою чергу є запорукою успішного розвитку суспільства. Було підкреслено, що студентську автономію необхідно підтримувати та розвивати шляхом підвищення усвідомлення концепції «повної автономії», оскільки студенти виходять за межі аудиторії та беруть на себе повну відповідальність за власне навчання. Цим пояснюється важливість ролі викладача у формуванні у студентів самоспрямованості та самостійності, орієнтації на власні вимоги та потреби. Більшість студентів на початок навчального процесу не можуть визначити, якими навичкам навчання їм необхідно оволодіти, тому завдання викладача полягає в тому, щоб спонукати студентів до самостійної роботи над самовдосконаленням. Автори наголошують, що викладачі англійської мови в університеті повинні постійно працювати над пошуком і впровадженням підходів, які зосереджені на розвитку навичок і спрямовані на виховання внутрішньої мотивації у студентів, яка може стати потужною силою у подоланні багатьох бар’єрів для самостійного навчання впродовж життя.

Посилання

Benson P. Teachers’ and learners’ autonomy. Learner and teacher autonomy: Concepts, realities and responses / ed. by T. Lamb, H. Reinders. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2008. P. 15–33.

Candy P. C. Self-direction for lifelong learning: A comprehensive guide for theory and practice. San Fransisco: Jossey-Bass, 1991. 576 p.

Dam L. Evaluating autonomous learning. Learner Autonomy, Teacher Autonomy. Future directions / ed. by B. Sinclair, I. McGrath, T. Lamb. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. P. 48–59.

Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom. / Oxford Handbooks for Language Teachers / Oxford: Oxford University Press, 2000. 464 p.

Hussein A. A., Idrees Z. Foreign Language Autonomous Learning. A Theoretical Account International Journal of Innovation, Creativity and Change, 2020. URL: https://ssrn.com/abstract=3653540 (date of access: 01.08.2023).

King C. Fostering self-directed learning through guided tasks and learner reflection. Studies in Self-Access Learning Journal, 2(4), 2011. P. 257–267.

Lankiewicz H. Linguistic Autonomy with Recourse to the Concept of Critical Language Awareness: A Practical Proposal for Evaluating Students’ Political Autonomy in Foreign Language Learning. Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources / ed. by M. Pawlak, A. Mystkowska-Wiertelak, J. Bielak. 2016. P. 197–213.

Little D. Language learner autonomy: Rethinking language teaching. Language Teaching, 55(1), 2022. P. 64–73.

Manzano V. B. Learner autonomy as a defensible educational goal in modern language education. Verbeia, Journal of English and Spanish Studies, 2016. P. 90–106.

Pree M. Learner Autonomy Powered by Moodle: Do Language Students Really Want It? The Answer Is Learner Autonomy: Issues in Language Teaching and Learning / ed. by A. Burkert, L. Dam, C. Ludwig. 2019. P. 251–264.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ