Вивчення французької мови через спорт як культурну діяльність
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.25.399-407Ключові слова:
французька мова як іноземна, культурологічний підхід, Олімпійські ігри, методика іноземної мовиАнотація
Спорт є вагомою складовою культури будь-якого суспільства, взаємодіючи з дотичними сферами (економічною, соціальною, політичною, особистою і т.п.) А вивчення іноземної мови з позицій сучасної методики неможливе без вивчення культури відповідної країни. При вивченні теми спортивної діяльності ми базуємося на культурологічному підході, який розглядає мову як невід’ємну частину культури та спосіб спілкування людей. Особливості культурологічного підходу передбачають інтеграцію мови та культури, включення в навчання автентичних матеріалів для вивчення мови, розвиток міжкультурної компетентності, активної ролі студента. У статті розглядаються кілька вимірів, пов’язаних зі спортивною тематикою, зокрема, Олімпійські ігри 2024, демонструється різноманіття методичних засобів та інструментів, що застосовуються в аспекті культурологічного підходу при вивченні французької мови як іноземної. Виділяються й аналізуються окремі взаємозв’язані блоки – історія олімпійських ігор, Олімпійські ігри 2024, промоція французької мови, роль французьких медіа. Студенти моделюють ролі перекладачів, спортсменів, журналістів, організовують дебати, круглі столи, створюють творчі проекти, ведуть блоги, інтерв’ю, проводять уявні опитування серед місцевого населення. Культурологічний підхід у викладанні іноземної (французької) мови, навіть при вивченні певної окремої тематики, охоплює різні сфери життя суспільства і сприяє повноцінному засвоєнню і застосуванню мови як засобу спілкування.
Посилання
Altmanova J. Enseignement des langues et activité sportive. ÉLA. Études de linguistique appliquée, 2012/1 (n°165), Éditions Klincksieck. P. 107–118.
Byram M. Culture in foreign language learning – The implications for teachers and teacher training. Culture and Foreign Language Education (Ed. by W. M. Chan, S. K. Bhatt, Nagami M., I. Walker). Berlin: De Gruyter Mouton, 2015. P. 34–58.
Ces femmes ont changé le monde du sport. URL: https://www.facebook.com/watch?v=932614845258571
Galisson R. Un espace disciplinaire pour l’enseignement/apprentissage des langues-cultures en France. État des lieux et perspectives. Revue Française de Pédagogie, 108, 1994. P. 25–37.
Jeux olympiques 2024 : les grands défis de la sécurité. URL: https://kiosque.lefigaro.fr/catalog/le-figaro/le-figaro/2024-03-23
Jeux Olympiques, rubrique de LeFirago. URL: https://www.lefigaro.fr/sports/jeux-olympiques
Jeux Olympiques, rubrique de LeMonde. URL: https://www.lemonde.fr/jeux-olympiques-2024/
Jeux Olympiques, rubrique de LeParisien. URL: https://www.leparisien.fr/jo-paris-2024/
Lasjaunias A., Richalot G. A Kiev, Anne Hidalgo dit « aux athlètes russes et biélorusses qu’ils ne sont pas les bienvenus » aux Jeux de Paris 2024. URL: https://www.lemonde.fr/sport/article/2024/03/30/a-kiev-anne-hidalgo-dit-aux-athletes-russes-et-bielorusses-qu-ils-ne-sont-pas-les-bienvenus-aux-jeux-de-paris-2024_6225142_3242.html
Lo M. JO 2024 : « Pas de risques particuliers » de grève, affirme le PDG de la SNCF. URL: https://www.leparisien.fr/jo-paris-2024/jo-2024-pas-de-risques-particuliers-de-greve-affirme-le-pdg-de-la-sncf-29-03-2024-3QGRST4BFBGLZA6GX7PN6773OI.php
Puren Ch. Modèle complexe de la compétence culturelle (composantes historiques trans-, méta-, inter-, pluri-, co-culturelles) : exemples de validation et d’application actuelles. URL: www.christianpuren.com Version du 12 mars 2016.
Puren, Ch. et al. (coord.). Usages des nouvelles technologies dans l’enseignement des langues étrangères. ÉLA. Études de Linguistique Appliquée, Revue de Didactologie des langues-cultures, 134. Paris: Didier Erudition, Klincksieck, 2004. 249 p.
Tardieu С. Didactique des langues en 4 mots clés: communication, culture, méthodologie, évaluation. Ellipses marketing, 2008. 240 p.