Iншомовне академічне письмо як важлива складова підготовки філологів

Автор(и)

  • Марина Зуєнко Полтавський національний педагогічний інститут імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0009-0009-6467-2387
  • Валентина Воскобойник Полтавський національний педагогічний інститут імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0000-0003-3990-3082
  • Ірина Тимінська Полтавський національний педагогічний інститут імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0000-0003-0814-655X

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.319-327

Ключові слова:

іншомовне академічне письмо, мовленнєві компетенції, доброчесність, філолог, наукова діяльність, освітній компонент

Анотація

Академічне письмо охоплює різноманітні жанри, від наукових робіт і есе до дисертацій і презентацій на конференціях. Аналіз результатів впровадження англомовного академічного письма в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка підтверджує важливість включення цього курсу як обов’язкового компоненту в освітньо-професійні програми для підготовки філологів на бакалаврському та магістерському рівнях. Мета навчальної дисципліни «Академічне письмо (англійська мова)», яка вивчається студентами-філологами на магістерському рівні, полягає у формуванні в студентів умінь і навичок написання академічних текстів різних жанрів англійською мовою через оволодіння стратегіями і прийомами написання есе, вивчення мови академічного тексту, ознайомлення зі стилем та лексикою сучасної професійної комунікації. У результаті спостереження та анкетування слухачів курсу з англомовного академічного письма були виявлені такі переваги його вивчення здобувачами вищої освіти: студенти розвивають навички написання текстів різних жанрів академічного письма, які є ключовими для їх навчальної та професійної діяльності, покращують свою іншомовну комунікативну компетенцію, формують дослідницькі навички, уміння критичного мислення, розвивають комунікативні, соціальні, лідерські, організаційні та креативні навички. Це виховує культуру наукового дослідження та почуття академічної доброчесності, надаючи студентам інструменти для виявлення та запобігання плагіату. Академічне письмо та академічна доброчесність є невід’ємними аспектами наукових досліджень у вищій освіті. Включення курсу з іншомовного академічного письма в навчальний план студентів- філологів має важливе значення для просування етичних практик у професійній діяльності на національному та міжнародному рівнях.

Посилання

Мартинюк О. М. Академічне письмо (конспект лекцій): навчально-методичне видання. Луцьк : Вежа, 2021. 48 с.

Проєкт Закону про академічну доброчесність. URL: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/43481.

Asif Raza1 Muhammad, Atif Raza Muhammad, Kashif Raza Muhammad, Awais Ashraf Muhammad Fundamentals of academic integrity: The need of hours. Journal of Educational & Psychological Research. Volume 5. Issue 3. 2023. Р. 761–766.

Bailey Stephan Academic writing for international students of business. Routledge. 346 p.

Dias P., Freedman A., Medway P., & Pare A. Worlds of writing: Acting and writing in academic and workplace contexts. Routledge, 1999. 266 p.

Kovalenko Oksana, Afanasenko Olga Enhancing professional competence of pharmaceutical students in the academic English course. Advanced Education. № 17. 2021. P.84–89. URL: https://ae.fl.kpi.ua/article/view/229690.

Mulenga Robert, Shilongo Helvi Academic integrity in higher education: Understanding and addressing plagiarism. Acta Pedagogia Asiana. Volume 3(1).

P. 30‒43.

Murray R. How to write a thesis. Glasgow: Bell & Bain Ltd, 2011. 346 p.

Research literacies and writing pedagogies for masters and doctoral writers. / Ed. by Cecile Badenhorst, Cally Guerin. Leiden & Boston: Brill, 2015. 456 р.

Swales J. M. Research genres: Explorations and applications. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 314 р.

Walker M., & Townley C. Contract cheating: A new challenge for academic honesty? Journal of Academic Ethics, 10(1). 2012. P. 27–44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-16

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ