Імплементація технології штучного інтелекту (Chat GPT) в систему підготовки військових спеціалістів

Автор(и)

  • Наталія Лєбошина Харківський Національний Університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба https://orcid.org/0000-0003-4702-1549
  • Юлія Черкашина Харківський Національний Університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба https://orcid.org/0000-0002-7726-9556
  • Елеонора Харатян Харківський Національний Університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба https://orcid.org/0000-0003-3928-359X

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.351-359

Ключові слова:

штучний інтелект, Chat GPT, навчання англійської мови, військові фахівці, інноваційні методи, комунікативна компетенція, персоналізація освіти

Анотація

З розвитком технологій і впровадженням штучного інтелекту (ШІ) в освітній процес, змінюються підходи до вивчення іноземних мов, інноваційні методи, що використовують ШІ, такі як Chat GPT, стають ключовими для ефективного навчання. Чат-боти представляють собою інструмент у вивченні іноземної мови, пропонуючи широкий спектр можливостей для підвищення ефективності навчання. Їхня здатність надавати персоналізовані рекомендації та індивідуалізовану підтримку робить їх незамінними помічниками у розвитку іншомовної компетентності, особливо у специфічних умовах, таких як навчання військових. Стаття присвячена аналізу методичних перспектив імплементації ШІ у навчанні англійської мови військових фахівців. Мета статті – розглянути переваги впровадження Chat GPT у навчальний процес: індивідуалізація та персоналізація освіти, забезпечення миттєвого зворотного зв'язку, усунення страху перед невдачею, зміна ролі викладача. Основні завдання – показати функції ШІ в освітньому процесі, можливості використання Chat GPT для генерування діалогів, створення навчальних матеріалів та перевірки знань, полегшити роботу викладачів, прискорити пошук інформації та підвищити ефективність навчання. За результатами досліджень встановлено, що науковий інтерес до ШІ в освіті зростає, однак досі немає чіткого визначення цього феномена в контексті вищої освіти. Дослідження, проведені в США та Південній Кореї, показали, що ШІ має позитивний вплив на вивчення мови, зокрема покращує навички граматики, говоріння та аудіювання, а також зменшує тривожність студентів щодо іншомовної комунікації. Chat GPT може виступати партнером у бесіді, надавати якісний зворотний зв'язок і давати поради для покращення рівня володіння мовою, що інтенсифікує процес розвитку мовленнєвої та професійної компетенції майбутніх військових фахівців. Однак, використання чат-ботів має обмеження і не може повністю замінити живе спілкування та реальний контекст використання мови. У висновках підкреслено важливість інтеграції ШІ в освітній процес для підвищення мотивації та успішності студентів.

Посилання

Візнюк І., Буглай Н., Куцак Л., Поліщук А., Киливник В. Використання штучного інтелекту в освіті. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology Theory, Experience, Problems. 2021. № 59. С. 14–22. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-14-22

Денесяк О., Паламарчук Є. Комплексна система прокторінгу в інформаційних технологіях аналізу контексту в системах оцінювання знань. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2021. № 6. С. 93–99. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-159-6-93-99

Дроздова В. В., Рудніцька К. В., Росквас І. А. Інноваційні технології викладання іноземних мов в умовах зростаючого впливу технологій штучного інтелекту на освітні процеси. Академічні візії. 2023. № 26. C. 1–16. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10257489.

Козубай І. В. Комплексний аналіз впливу штучного інтелекту на викладання та вивчення іноземних мов. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. № 1 (63). С. 210–214. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/63-1-32.

Краснопольський В. Е., Пахомова, Т. О., Курилова, Ю. Р. Навчальний потенціал штучного інтелекту для організації самостійної роботи студентів у процесі вивчення іноземної мови. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 7(13). С. 587–599. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-7(13)-587-599.

Леонтьєва І. В. ChatGPT в освітньому процесі вищої школи: заборонити не можна використовувати. Освіта та педагогічна наука. 2023. № 1 (182). С. 13–23. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2747– 2023-1(182)-13-23.

Хорошайло О. С., Кочергіна С. С. Використання штучного інтелекту для підвищення якості викладання іноземних мов у вищому закладі освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2023. № 93. С. 123–127. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc. series5.2023.93.25.

Aktay S. The Usability of Images Generated by Artificial Intelligence (AI) in Education. International technology and education journal. 2022. Vol 6. № 2. P. 51–62.

Artificial Intelligence / ed. J. N. Kok. Oxford, United Kingdom : EOLSS Publishers, 2009. 418 p.10. Ertel W. Introduction to Artificial Intelligence. London : Springer, 2011. 356 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-16

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ