Особливості вивчення професійної англійської мови в дистанційному форматі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.340-348

Ключові слова:

професійна англійська мова, дистанційне навчання, адаптація, технологічні засоби, підходи до викладання, загальнонаукові методи

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей вивчення професійної англійської мови в умовах дистанційного навчання. Мета статті полягає в розкритті ефективності дистанційного навчання англійської мови з професійним спрямуванням, ураховуючи досвід передових українських дослідників у цій галузі. Основний акцент зроблено на підходи до адаптації навчального процесу до потреб сучасного студента та використання новітніх технологічних засобів. У роботі використано загальнонаукові методи дослідження, включаючи аналіз та систематизацію літературних джерел, порівняльний аналіз. Результати дослідження показують, що пандемія COVID-19 змусила світ, включаючи освітні установи, переключитися на дистанційне спілкування. В Україні додатковий тиск виник через військові дії з Росією, що привело до масової міграції громадян, для яких знання англійської стало необхідністю. Інтерес українців до англійської мови підтверджений рейтингом EF EPI, відображаючи бажання країни інтегруватися в світовий простір. Дистанційна освіта в Україні базується на онлайн-технологіях, підтримуваних платформами, такими як «Всеукраїнська школа онлайн», що отримує державну підтримку. Викладання англійської має дві моделі: британську (асинхронну) та американську (синхронну), які враховують потреби учнів. Цифрова глобалізація визначає способи спілкування і бізнесу. Дистанційне навчання допомагає адаптуватися до цих вимог, надаючи гнучкість та інновації. Проте традиційні заняття, що сприяють глибокому засвоєнню і командній роботі, залишаються незамінними. Для молоді смартфони стали вікном у світ навчання. Вчителі використовують різноманітні онлайн-інструменти, такі як «Google Classroom», «Skype», «ZOOM», для здійснення уроків та взаємодії зі студентами, кожен з яких має свої особливості. Технології Google Meet і Trello полегшують дистанційне навчання, а платформи, такі як Google Classroom та Skype, допомагають у взаємодії та оцінюванні робіт студентів. Практичне значення. Дослідження може бути корисним для педагогічних працівників, що займаються викладанням іноземних мов у вищих навчальних закладах, а також для здобувачів освіти, які шукають оптимальні методи вивчення мов в умовах дистанційного навчання.

Посилання

Вакуленко О. Л., Попович Р. Г., Тимощук І.О. Формування і розвиток стратегій дистанційного вивчення іноземних мов у контексті модернізації освітньої системи України. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Наукові записки РДГУ, Вип. 16(59), 2017. С. 74–77.

Гришкова О. Методика навчання англійської мови за професійним спрямуванням студентів нефілологічних спеціальностей. Миколаїв: Видавництво Чорноморського державного університету імені Петра Могили, 2015. 220 с.

Коваленко А. Дистанційне навчання іноземної мови за умови пандемії: специфіка форм і методів роботи. Актуальні питання гуманітарних наук, Вип. 35, том 3, 2021. C. 250–255.

Лозинський Л.Ф., Липченко Т.С., Усик Л.М. Вплив дистанційної форми вивчення англійської мови на професійну підготовку фахівців з інформаційних технологій. Інноваційна педагогіка, Випуск 39, 2021. С. 175–178.

Остафійчук О. Д. Інноваційні методи і технології викладання англійської мови. Педагогічна освіта: теорія і практика. Вип. 30 (1), 2021. С. 290–293.

Прийма Л.Ю., Танько Н. Г., Шерстюк Н.О., Бєляєва О.М. Особливості дистанційного навчання англійської мови студентів медичних ЗВО. Полтава: Українська медична стоматологічна академія, 2021. С. 219–221.

Редько В. Особливості дистанційного навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти в умовах карантину. Національна академія педагогічних наук України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2243/

Сердюк О.П., Леоненко М.П. Навчання іноземної мови в умовах воєнного стану: адаптація до нових умов. Вебсайт Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. URL: http://www.soippo.edu.ua/index.php/4873-navchannya-inozemnoji-movi-v-umovakh-voennogo-stanu-adaptatsiya-do-novikh-umov

Українці покращили рівень володіння англійською мовою у 2022 році. Перший Кембриджський Центр. 2023. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://cambridge.ua/uk/news/ukraintsy-uluchshili-uroven-vladeniya-angliyskim-2022/

Шевченко С. Навчання англійської мови професійного спрямування в умовах дистанційної освіти. Український педагогічний журнал, № 1, 2021. С. 82–89.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ