Прояви академічної недоброчесності під час он-лайн навчання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.373-380

Ключові слова:

дистанційне навчання, шахрайство, плагіат, етичні принципи, моральні норми

Анотація

Наше суспільство постійно переживає зміни, які неминуче відбиваються на людській діяльності, зокрема в освіті. Останні роки ознаменувалися значними трансформаціями в освітньому процесі, особливо через пандемію COVID-19 та війну в Україні. Ці події спричинили масове впровадження дистанційного навчання, яке, хоча й забезпечує доступність освіти, водночас створює нові виклики, зокрема щодо академічної доброчесності. Заради справедливості потрібно сказати, що дистанційне навчання використовувалось і раніше для підтримки безперервної освіти, але її сьогоднішні масштаби є безпрецедентними. Через повномасштабну війну Росії в Україні тисячі українських студентів були змушені переїхати в інші міста чи країни, а багато університетів у гарячих точках не можуть продовжувати навіть дистанційне навчання. Онлайн освіта традиційнорозглядалася як альтернативний шлях, який особливо добре підходить для тих, хто шукає можливості отримати вищу освіту. Порівняння онлайн навчання та традиційних методів має вирішальне значення для розуміння освітнього ландшафту, що постійно змінюється. У статті розглядаються переваги й недоліки онлайн-навчання, а також основні проблеми, з якими стикаються викладачі та студенти. Особливу увагу приділено причинам і масштабам проявів академічної недоброчесності, таким як плагіат, списування, використання сторонньої допомоги під час тестування та інші форми шахрайства. Мета дослідження – визначити, якими етичними принципами та правилами керуються учасники освітнього процесу, а також дослідити взаємозв’язок між мотивацією студентів і їхньою схильністю до нечесної поведінки. У висновках запропоновано шляхи мінімізації академічного шахрайства та підкреслено важливість формування морально-етичної культури студентів, а саме чесності, поваги, справедливості та відповідальністі.

Посилання

Демидчук Л. Причини та прояв дій з академічної недоброчесності в закладах освіти. Підприємництво та логістика в умовах сучасних викликів : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. [Тернопіль, 26-28 трав. 2022 р.]. Тернопіль : ЗУНУ, 2022. С. 225–229.

Демуз І. Академічна недоброчесність та шляхи її подолання 2021. URL: https://undiasd.archives.gov.ua/img/2021/2021_01_11/2021_01_11_demuz.pdf (дата звернення: 16.01.2025).

Закон України «Про освіту». від 05.09.2017. Стаття 42 URL: https://gor1.licey.org.ua/stattya-42-zakonu-ukraini-pro-osvitu-12-57-15-27-02=2024 (дата звернення: 08.12.2024).

Колодяжна А. В. Академічна недоброчесність у вищій школі. Академічна доброчесність: виклики сучасності. Збірник наукових есе учасників дистанційного етапу наукового стажування для освітян (Республіка Польща, Варшава, 27.06.2022–05.08.2022). URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstr eam/123456789/22963/1/131-134.pdf (дата звернення: 15.01.2025).

Марушкевич А. Академічна недоброчесність. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Серія: Педагогіка, Вип. 1(17), 2023. С. 77.

Полоз А., Хоменко В. Академічна недоброчесність у вищій освіті. 2020 URL: https://osvita.in/ua/akademichna-nedobrochesnist-u-vishhij-osviti/ (дата звернення: 16.01.2025).

Фалалєєва Л. Г. Захист основоположних прав у інтеграційному правопорядку Європейського Союзу: монографія. Київ: ФОП Кандиба Т. П., 2020. 455 с.

Штепура А. П. Професійна підготовка майбутніх учителів англійської мови засобами дистанційного навчання в університетах Республіки Польща. Вісник Ніжинського державного університету імені М.Гоголя, No 2(16), 2024. С. 45–68. URL: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/ 123456789/3864 (дата звернення: 02.12.2024).

Faculty Tutorial: Academic Dishonesty Definition and Types. URL: https://www.niu.edu/academic-integrity/faculty/types/index.shtml (дата звернення: 30.11.2024).

Higher education Collaborative solutions for higher education challenges. URL: https://www.jisc.ac.uk/higher-education (дата звернення: 21.12.2024).

Hodges C., Moore S., Lockee B., Trust T., Bond A. The Difference between Emergency Remote Teaching and Online Learning [Internet]. Educause Review. 2020 URL: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning (accessed 17.07.2024).

Lunn E., Verkhovtsova O., Ishchenko O. Assessing language learning outcomes in online environments. Studies in Comparative Education, (2), 2024. Р. 25–33. URL: https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2024.319847 (accessed 17.12.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ