Використання відеоматеріалів TED-Ed для розвитку навичок слухання у студентів медичних спеціальностей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2025.27.458-470

Ключові слова:

рецептивні навички, слухання, відеоматеріали TED-Ed, студенти медичних спеціальностей, аудіювання

Анотація

У навчанні рецептивних навичок, зокрема слухання, відеотексти відіграють важливу роль. У статті розглядається ефективність використання відеоматеріалів TED-Ed у процесі навчання англійської мови студентів медичних спеціальностей, зокрема на прикладі відео «A day in the life of an ancient Egyptian doctor». Мета дослідження – проаналізувати ефективність використання коротких відео на платформі TED-Ed для вдосконалення навичок аудіювання у студентів медичних спеціальностей, а також розробити методичні рекомендації для викладачів. Дослідження ґрунтується на аналізі публікацій та наукових досліджень, а також враховує практичний аспект через розробку плану уроку з використанням відео TED-Ed, що передбачає завдання до, під час і після перегляду відео, які сприяють актуалізації вивченої лексики та розвитку навичок аудіювання.У статті застосовано сучасні методи викладання іноземних мов та принципи активного слухання. Пропонується новий підхід до використання навчальних відеоматеріалів у контексті медичної освіти, який демонструє ефективність інтеграції відео у процес навчання аудіювання. Крім того, розкрито специфіку роботи з відео залежно від рівня підготовки студентів. Наукова новизна роботи полягає в ідентифікації специфічних підходів до використання мультимедійного контенту в медичній освіті, які сприяють формуванню ключових комунікативних навичок. Використання відеоматеріалів TED-Ed сприяє покращенню навичок аудіювання та підвищує рівень зацікавленості студентів. Висновки дослідження свідчать, що інтеграція відеоматеріалів TED-Ed у заняттях з іноземної мови для майбутніх фахівців у сфері медицини не лише підвищує зацікавленість студентів, а й розвиває їхнє критичне мислення та навички вирішення проблем, що є важливим аспектом формування фахових компетенцій.

Посилання

Harmer J. How to teach English: An Introduction to the Practice of English Language Teaching. Longman, 2001. 198 p.

Harmer J. The Practice of English Language Teaching. 4th Edition. 2007. Pearson Education Limited. 448 p.

Ivanotchak N., Pyliachyk N. Teaching active listening in present context. «Викладання іноземних мов в Україні та за її межами: досвід і виклики» : матеріали міжнародної науково-практичної конференції 21–22 березня 2019. Івано-Франківськ, 2019. C. 132–134.

Karimah I., Setiawan S., Munir A. Boosting Students’ Speaking skill using Ted Talks YouTube Videos: Teacher Talk Theory. JELTL (Journal of English Language Teaching and Linguistics). 2022. 7 (2). P. 299–312.

Liu Ch.-Y. Are TED Talks Potential Materials for Learning Specialized Vocabulary? A Case of Medical Vocabulary. English Teaching & Learning. 2023. N 47. P. 97–118. https://doi.org/10.1007/s42321-021-00105-2 (дата звернення 15.08.2024).

Liu Ch.-Y. Specialized vocabulary in TED talks and TED-Ed animations: Implications for learning English for science and technology. Journal of English for Academic Purposes. 2023. Vol. 65, September. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1475158523000796?via%3Dihub (дата звернення 15.08.2024).

Lysanets Yu.V., Bieliaieva O.M., Morokhovets H.Yu. The effectiveness of “Ted talks” video materials in teaching english at a medical university. The Medical and ecological problems. 2021. Vol. 25, № 5–6. P. 37–40.

Scrivener J. Learning Teaching. 2005. Oxford : MacMillan. 432 p.

Запотічна Р. Особливості навчання англійської мови майбутніх фахівців у сфері фінансів з використанням відеоматеріалів TED Talks. Закарпатські філологічні студії. 2021. Вип. 19. Т. 2. С. 146–150.

Кащук М., Липченко Т. Використання відеоматеріалів TED Talks у навчанні англійської мови майбутніх спеціалістів у сфері ІТ. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип. 55. Т. 2. С. 179–182.

Корнюш Г. В. Можливості використання відеоматеріалів TED TALKS у процесі викладання англійської мови у вищій школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 66, Т. 2. С. 24–29.

Луньова T. В. Використання відеоматеріалів TED Talks для розвитку м’яких навичок під час вивчення англійської мови у закладах вищої освіти. Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages : Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). Poltava : Astraya, 2021. С. 134–138.

Нестеренко І. Б. Використання платформи TED TALKS для підвищення комунікативної компетентності студентів при вивченні іноземних мов. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. 2022. Вип. 64. С. 209–216.

Подосиннікова Г. І., Бутрим В. О. Методичний потенціал використання англомовних лекцій TED Talks як засобу формування компетентності в аудіюванні в самостійній роботі учнів профільної школи. Слобожанський науковий вісник. Серія : Філологія. 2023. Вип. 3. С. 136–143.

Робоча програма навчальної дисципліни «Іноземна мова / Foreign language». Київ, 2022. URL: https://biomed.knu.ua/images/stories/Napryamy_pidgotovky/Medicine_UKR/Navchalni_discypliny/Magistry/ReRevis/2022_ Inozemna_mova.pdf (дата звернення 14.08.2024).

Стеценко Н. М., Байша К. М. Використання відео-ресурсу TED Talks у навчанні іноземної мови майбутніх менеджерів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 68, Т. 2. С. 191–196.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-05

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ