ЛІТЕРАТУРНЕ НАВЧАННЯ ЯК МЕТОД НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
Ключові слова:
іноземна мова, літературне навчання, читання, літературні текстиАнотація
Метою наукової статті є визначити роль та значення читання та використання літературних текстів у процесі навчання іноземній мові. У статті розглядається термін та метод «літературного навчання» як один із найважливіших напрямків оволодіння іноземною мовою. Літературне навчання сприяє розумінню важливості вивчення іноземної мови, мотивує до її вивчення, виступає як стимулюючий метод і, відповідно, загострює зацікавленість до навчальних занять з іноземної мови. Водночас літературне навчання є одним із найдоступніших джерел вивчення мови і сприяє засвоєнню всіх аспектів іноземної мови та видів мовленнєвої діяльності. Важлива роль належить підбору літературних автентичних текстів, які несуть багату культурологічну інформацію і сприяють як розширенню компетенцій, так і оволодінню іноземною мовою на рівні її носіїв. Літературні тексти слугують важливим джерелом для формування фонетичних, граматичних, лексичних, стилістичних та орфографічних умінь та навичок, для тренінгу усного мовлення та розвитку креативного, творчого мислення.
Посилання
Brauer Ch. Literarisches Lernen im Sprechen und Schreiben. Schriftliche Vor- und Nachbereitungen literarischer Gespräche. 2014. 1. Auflage. S. 229-262.
Ehlers S. Literarische Texte im Deutschunterricht. Deutsch als Fremdsprache: ein internationales Handbuch. – Berlin, 2001. – 958 S.
Einsiedler W. Der Einfluss verschiedener Unterrichtsmethoden auf Lese- und Rechtschreibleistungen im 1. Schuljahr. Psychologie in Erziehung und Unterricht. 2002. № 4. S. 194-209.
Götz M. Schriftspracherwerb als grundschuldidaktisches Problem Lese-Schreibschwache. Vorbeugen, Erkennen, Helfen. Schreibschwache. Vorbeugen, Erkennen, Helfen. – Würzburg, 2004. S.75-94.
Groeben N. Psychologie des Lesens. München, 2002. S.145-223.
Heyd G. Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt a. M., 1991. 291 S.
Hurrelmann B. Lesen als Basiskompetenz in der Mediengesellschaft. Lesen und Schreiben. Frankfurt a. M., 2003. S.4-10.
Mahlstedt D. Lernkiste Lesen und Schreiben. Weinheim und Basel, 1996. 188 S.
Neuner G. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Kassel, 1992. 214 S.
Petersen W.-H. Kleines Methoden-Lexikon. München, 1999. 87 S.
Röck H. Kreativität und Interaktion. Interaktiver Fremdsprachenunterricht. Festschrift für Ludger Schiffler zum 60. Geburtstag. Tübingen, 1997. 93 S.
Scheerer-Neumann G. Freiheit und Systematik im Spracherfahrungsansatz. Schulanfang ohne Fibeltrott. Überlegungen und Praxisvorschläge zum Lesenlernen mit eigenen Texten. Bad Heilbrunn / Obb, 1995. S.179-208.
Schmalohr E. Das Erlebnis des Lesens: Grundlagen einer erzählenden Lesepsychologie. Stuttgart, 1997. 164 S.
Spinner K.-H. Literarisches Lernen. Praxis Deutsch. 2006. H. 200. S. 6-16.