NON-TRADITIONAL ENGLISH LESSON AS A MEANS OF ACTIVATING THE STUDENT'S COGNITIVE ACTIVITY

Authors

  • I. Tsar Uzhhorod National University

Keywords:

methods of the English language teaching, foreign language lesson, modern methods, new methodology, nonstandard lesson, technical equipment, primary foreign language

Abstract

This article points out very important questions concerning the methodology in the English language teaching in the Universities and other higher educational establishments. It shows that not only the technical equipment helps the teacher to make the lessons look more different from the original ones, but also the use of modern methods of the English language teaching. The object of this article is the process of teaching and the subject – nonacademic forms of its organization. The aim of the article uncovers the essence of the nonacademic forms of teaching, elucidates the principles of its use in the educational process. The nonstandard lessons attract more attention of the teachers and they try to use them more often during the practical English lessons. The nonstandard lessons not only make the teaching process more interesting, but also they stimulate the student’s further interests in obtaining the future profession.

References

Андреасян И. М. «Инновационные технологии овладения иноязычным общением». Замежныя мовы ў Рэспубліцы Беларусь. – 2006. – № 2. – С. 18–22.

Антипова О. У пошуках нестандартного уроку / О. Антипова, Д. Рум'янцева, В. Паламарчук / Рад. школа. - 1991. - № 1. - С. 65-69.

Бабинская П. К. «Коммуникативно-когнитивный подход к овладению иностранным языком как средством межкультурной коммуникации». Замежныя мовы ў Рэспубліцы Беларусь. – 2001. – № 1. – С. 4–6.

Владимирова Л. П. «Інтернет на уроках іноземної мови». Иностранные языки в школе. - 2002. - № 3. - С. 39-41.

Верісокін Ю.І. «Відеофільм як засіб підвищення мотивації школярів під час навчання іноземної мови». Іноземні мови в школі. - 2003. - № 5. - С. 31-34.

Гладуш В.А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб./В.А.Гладуш,Г.І.Лисенко –Д., 2014. – 416с.

Григорьев Е. А. «Ресурсы сети Интернет как эффективное средство преподавания иностранного языка». Иностранные языки. – 2014. – № 4. – С. 15–19.

Леонтьева Т. П. «Дидактические возможности использования интерактивного видео в обучении иностранным языкам». Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика. Психология. Методика преподавания иностранных языков.– Минск, 1999. – № 1. – С. 127–133.

Полат Е. С. «Інтернет на уроках іноземної мови». Иностранные языки в школе. - 2001. - № 2. - С. 14-19.

Рогова Г.В., Рабинович Ф.М., Сахарова, Т.Є. Методика навчання іноземних мов у середній школі. - М.: Просвещение, 1991. - 287 с.

Рогова Г.В. «Підвищення ефективності навчання іноземної мови за рахунок поліпшення психологічного клімату на уроці». Іноземні мови в школі. - 1997. - № 5. - С. 15-20.

Савченко Г.А. Розвиток комунікативних навичок на уроках англійської мови / Г.А. Савченко - М.: Панорама, 2006. - 62 с.

Тесліна О.В. «Проектні форми роботи на уроці англійської мови». Іноземні мови в школі. - 2002. - № 3. - С. 41-46.

Чередов І.М. Формы учебной работы в средней школе. - М., 1988. - С. 21.

Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – К., 2002. – 528с.

Published

2018-10-05