Практика реалізації інтервального методу в навчанні англомовної лексики студентів філологічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.23.225-233Ключові слова:
інтервальний метод, навчання лексики, англійська як іноземна, словниковий запасАнотація
Стаття присвячена питанню інтервального вивчення лексики у викладанні англійської мови як іноземної. Предметом дослідження є процес навчання англійської лексики студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів. У роботі теоретично обґрунтовано ефективність використання методу інтервального навчання англійської лексики. Автори статті стверджують, що метод інтервального вивчення лексики є доцільним та ефективним в рамках вищого навчального закладу. Він дає можливість довільно вивчати лексику англійської мови під час навчального процесу шляхом виконання різноманітних рецептивних, продуктивних чи репродуктивних вправ, а також мимовільно поза аудиторією під час фізичної активності, спілкуючись з носіями англійської мови, регулярно повторюючи словниковий матеріал через певні проміжки часу. Для тренування та контролю засвоєння лексики з тем «Вибір професії», «Здоров’я», «Подорожі» були використані додатки «Quizlet», «Google Forms», які досить зручні для користувачів як комп’ютерів, так і смартфонів, та WordMemorizer, DROPS, Memrise, які мають лише мобільну версію. Для кожної з тем було створено три серії карток з англійськими словами (всього 947 карток), які студенти мали вивчити. Крім того, ця лексика була записана на аудіофайли для прослуховування, щоб студенти мали можливість періодично прослуховувати її у зручний для них час і в зручному для них місці. Студентам рекомендувалося розподілити кількість повторень кожної словникової групи (від 15 до 20 і більше). Для контролю словникового запасу, засвоєного студентами, були створені тести різного рівня складності з кожної теми за допомогою додатку Google Form на рецептивному рівні, рецептивно-продуктивному рівні та продуктивно-репродуктивний рівні. Перевірка тестуванням підтвердила висновок про те, що використання інтервального методу у вивченні лексики має позитивний результат, оскільки студенти, які його використовували, змогли отримати вищі бали та краще засвоїти нові слова.
Посилання
Bigfish academy. Ефективні методи запам’ятовування англійських слів. Big fish academy. Website. URL: https://bigfish.academy/news/efektivni-metodizapamyatati-angliiski-slova (дата звернення: 11.02.2023).
Distributed practice in verbal recall tasks: A review and quantitative synthesis. / N. J. Cepeda et al. Psychological Bulletin. 2006. Vol. 132, no. 3. P. 354–380. URL: https://doi.org/10.1037/0033-2909.132.3.354 (date of access: 11.02.2023).
Gilman R. A., Moody R. L. M. What Practitioners Say About Listening: Research Implications for the Classroom. Foreign Language Annals. 1984. Vol. 17, no. 4. P. 331–334. URL: https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.1984.tb03236.x (date of access: 11.02.2023).
Maintenance of Foreign Language Vocabulary and the Spacing Effect / H. P. Bahrick et al. Psychological Science. 1993. Vol. 4, no. 5. P. 316–321.
URL: https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1993.tb00571.x (date of access: 11.02.2023).
Nakata T. Effects of expanding and equal spacing on second language vocabulary learning. Studies in Second Language Acquisition. 2015. Vol. 37, no. 4. P. 677–711. URL: https://doi.org/10.1017/s0272263114000825 (date of access: 11.02.2023).
Nakata T., Elgort I. Effects of spacing on contextual vocabulary learning: Spacing facilitates the acquisition of explicit, but not tacit, vocabulary knowledge. Second Language Research. 2020. P. 233-260. P. 026765832092776. URL: https://doi.org/10.1177/0267658320927764 (date of access: 11.02.2023).
Pimsleur, URL: https://www.pimsleur.com/the-pimsleur-method (date of access: 16.05.2023).
Rogers J. The Spacing Effect and its Relevance to Second Language Acquisition. Applied Linguistics. 2017. P. amw052. URL: https://doi.org/10.1093/applin/amw052 (date of access: 09.02.2023).
Rogers J., Cheung A. Input spacing and the learning of L2 vocabulary in a classroom context. Language Teaching Research. 2018. Vol. 24, no. 5.
P. 616–641. URL: https://doi.org/10.1177/1362168818805251 (date of access: 11.05.2023).
Spacing Effects in Learning / N. J. Cepeda et al. Psychological Science. 2008. Vol. 19, no. 11. P. 1095–1102. URL: https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.2008.02209.x (date of access: 11.02.2023).
The Pimsleur Method. URL: https://www.pimsleur.com/the-pimsleur-method (date of access: 09.05.2023).
Zubenko, T., Gavrylenko, A., Zhyvotovska, T. & Vasylieva, N. “Spaced vocabulary acquisition while incidental listening by esl university students”. Advanced Education, vol. 9, no. 20, Aug. 2022, pp. 79–87, doi: 10.20535/2410-8286.250501.