Значимість культурної чутливості у формуванні позитивної ідентичності особистості серед студентів ЗВО у галузях спорту і туризму

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.25.439-451

Ключові слова:

позитивна особистісна ідентичність, культурна чутливість, міжкультурна обізнаність, професійний розвиток

Анотація

Метою цієї наукової розвідки є окреслення цілісного образу позитивної ідентичності особистості в крос-культурному середовищі професійного розвитку серед студентів, які здобувають вищу освіту в галузі спорту та туризму. Дослідження включає комплекс загальноприйнятих методів якісної та кількісної обробки даних, а саме лінгвістичних методів когнітивного та семантичного аналізу, застосованих для відновлення концептуальних образів позитивної ідентичності особистості в українських спортивних і туристичних аналітичних статтях. Крім того, семантичний аналіз есе та педагогічне спостереження за студентами, які навчаються за спеціальністю «Спорт» або «Туризм», використовуються для визначення частоти посилань студентів на різні суттєві риси особистості, які, ймовірно, культурно пов’язані з ними. Розроблена методологія дослідження дозволяє виділити фізичні та соціальні характеристики позитивної ідентичності особистості. У той час як спортивні засоби масової інформації виявляють фізичні якості стійкості та адаптивності як передумови для професійних досягнень, у туризмі вони зосереджені на більш м’яких характеристиках фізичного благополуччя та відповідальної поведінки. Що стосується соціального аспекту позитивного іміджу особистості, лідерство проти командного духу пояснює рухову природу іміджу спортсмена, тоді як ефективні комунікативні навички є більш кращими в туризмі. Важливо підкреслити, що цінність міжкультурної обізнаності прямо висвітлюється в туризмі з концептуальними категоріями культурної чутливості та культурної залученості, які частіше згадуються відповідними студентами (18% і 27% відповідно). Навпаки, оцінка соціальної залученості (18%) і позитивного ставлення (16%) студентами-спортсменами може розглядатися лише як неявне посилання на культурну чутливість як бажану якість особистості. Диференціація концептуальних образів позитивної особистості в спорті та туризмі виявляє недооцінену силу концепції культурної чутливості для обох груп студентів. Стає очевидним, що популяризація ідеї позитивного міжнародного досвіду серед студентів може сприяти їхнім професійним досягненням.

Посилання

Bender C., Wright D., & Lopatto D. Students’ Self-Reported Changes in Intercultural Knowledge and Competence Associated with Three Undergraduate Science Experiences. Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad, XVIII (Fall). 2009. P. 307–322.

Berardo K. & Deardorff D. Building Cultural Competence: Innovative Models and Activities. London: Routledge, VA. 2012. 400 p.

Boix Mansilla V. How to be a global thinker. Educational Leadership. 2016. 74/4, P. 10–16.

Croft W. Cognitive Linguistics. Cambridge University Press. 2004. 356 p.

Deardorff D. Identification and Assessment of Intercultural Competence as a Student Outcome of Internationalization. Journal of Studies in International Education. 2006. 10(3), 241–366.

Edwards L., Bryant A., Keegan R., Morgan K., & Jones A. (2017). Definitions, foundations and associations of physical literacy: A systematic review. Sports Medicine, 47(1), P. 113–126. doi:10.1007/s40279-0160560-7

Evans V. Cognitive Linguistics. An Introduction. Edinburgh University Press. 2006. 830 p.

Fritz W., Mollenberg A. & Chen G. M. Measuring intercultural sensitivity in different cultural contexts. Intercultural Communication Studies. (2002). 1/2. P. 165–176.

Fry M. D., Guivernau M., Kim, M., Newton M., Gano-Overway L. A. & Magyar T. M. Youth Perceptions of a Caring Climate, Emotional Regulation, and Psychological Well-being. Sport, Exercise, and Performance Psychology. 2012. 1(1), P. 44–57. DOI: 10.1037/a0025454

Garrett A. Stone, Lauren N. Duffy, Harrison P. Pinckney & R. Templeton-Bradley. Teaching for critical thinking: preparing hospitality and tourism students for careers in the twenty-first century. Journal of Teaching in Travel & Tourism. 2017.17:2, 67–84. DOI: 10.1080/15313220.2017.1279036

Karaman A. C. and Tochon F. V. International student teaching in world language education: Critical criteria for global teacherhood. Critical Inquiry in Language Studies. 2007. 4/2-3, P. 237–264.

Lakoff G., Johnson M. Metaphors We Live By. University of Chicago Press. 2003. 242 p.

Langacker R. W. Cognitive Grammar. A Basic Introduction. Oxford University Press. 2008. 324 p.

Mahon J. A. and Cushner K. Revising and updating the inventory of cross-cultural sensitivity// Intercultural Education. 2014. 25/6. P. 484–496.

Morais D. B., & Ogden A. C. Initial Development and Validation of the Global Citizenship Scale. Journal of Studies in International Education. 2011. 15(5), P. 445–466. doi: 10.1177/1028315310375308

Potapenko S. I., Andriishyna K. I. Linguistic Means of Authorization in Modern English Magazine Discourse: Constructionist Rhetorical Approach. Cognition, Communication, Discourse. 2020. 20, P. 62–72. Reynolds K. J., Turner J. C., Branscombe N. R., Mavor K. I., Bizumic B., & Subasic, E. Interactionism in personality and social psychology: An integrated approach to understanding the mind and behaviour. European Journal of Personality. 2010. 24, 458–482.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ