Альтернативні методи навчання іноземним мовам

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.284-293

Ключові слова:

технології навчання, альтернативні методи, іноземна мова, комунікативні здібності, методи навчання

Анотація

У статті розглядаються особливості використання альтернативних методів викладання іноземної мови. Такі технології навчання допомагають студентам розвивати необхідні навички, підвищують інтерес до навчального матеріалу, дозволяють зробити освітній процес більш ефективним та індивідуалізованим. Використання альтернативних методів у вивченні іноземної мови полягає у застосуванні на заняттях різноманітних інтерактивних засобів навчання: ділових ігор, мультимедійних уроків, технологій інтернет-комунікації тощо. У контексті викладання іноземної мови головною метою є розвиток необхідних комунікативних здібностей. Альтернативні методи сприяють вирішенню завдань комунікативного характеру, допомагають навчити студентів самодисципліни та успішної співпраці один з одним, працювати в команді. Основною перевагою таких методів є подолання комунікативних бар'єрів, які часто виникають при вивченні іноземної мови. До альтернативних методів навчання відносяться метод повної фізичної реакції, сугестивний метод, драматико-педагогічний, мовчазний, груповий метод. Сугестивний метод вивчення іноземної мови ґрунтується на вибірковому лексичному матеріалі, який зазвичай використовується в базовій лексиці. Основна ідея драматично-педагогічного методу полягає в тому, що викладач іноземної мови може багато чого запозичити для своєї професійної діяльності з мистецтва та акторів. Метод повної фізичної реакції ґрунтується на узгодженій дії та мовленні, тренуванні мовлення через фізичну (рухову) активність. Основною перевагою «мовчазного» методу є вдосконалення навичок усного мовлення, подолання страху перед лінгвістичною точністю і правильністю викладання думок. «Груповий метод» – основні принципи навчання були запозичені зі сфери взаємовідносин клієнта з консультантом: вони зосереджені на поєднанні когнітивних та емоційних процесів навчання.

Посилання

Власова О. І. Педагогічна психологія. Київ : Либідь, 2005. 400 c.

Грузинська І. О. Методика викладання англійської мови в середній школі. К.: Радянська школа, 1948. 196 с.

Коваленко О. Концептуальні зміни у викладанні іноземних мов у контексті трансформації іншомовної освіти. Іноземні мови в навчальних закладах. Випуск 2, 2003. С. 20-24.

Нiколаєва С.Ю. Методика навчання iноземних мов у середнiх навчальних закладах. К.: Ленвiт, 2002. 320 с.

Новікова Т.О. Метод повної фізичної реакції як один із ефективних методів формування іншомовної компетенції молодших школярів: http://nauka.zinet.info/25/novikova.php (дата звернення 29.05.2024).

Пальчевський С.С. Сугестопедагогіка. Рівне: Редакційно-видавничий відділ Рівненського державного гуманітарного університету, 2002. 394 с.

Brewster J., Ellis G., Girard D. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin Books Ltd. 1992. P. 16-26.

Fabian M. et al. The Process of Teaching a Foreign Language with the Use of Social Internet Applications. Systematic Reviews in Pharmacy, Vol. 11, Issue 10, 2020. P. 156-159.

Fabian M. et al. Pedagogical Aspects of Improving Communication Skills of University Students. Journal of Lifestyle &SDG’S Review.Vol. 4, 2024. P. 1-9.

Phillips Sarah. Drama with Children . Oxford: University Press, 1999. 154 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-16

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ