РІВЕНЬ ВОЛОДІННЯ МОВОЮ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ЗАКАРПАТСЬКИХ УГОРСЬКИХ ШКОЛАХ
Анотація
У статті розглядається взаємозв'язок між рівнем володіння англійською мовою вчителями та їхнім умінням викладати англійську мову в школах з угорською мовою навчання на Закарпатті: чим вищий у вчителя рівень володіння мовою, тим успішнішим є навчання англійської мови в навчальному процесі.
Посилання
Bachmann L. F. Fundamental Considerations in Language Testing. —Oxford: Oxford University Press, 1990.
Çetinavci U. R., Yavuz, A. Language proficiency level of English language teacher trainees in Turkey. // The International Journal of Research in Teacher Education. – 2010. – No. 1. – P. 26-54.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. — Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Huszti I. The Use of Learner Reading Aloud in the English Lesson: A Look at the Micro and Macro Levels of Oral Reading. — Ungvár: PoliPrint, 2009. — 191 p.
Huszti I. A nyelvpedagógiai kutatás alapjai [The basics of language pedagogy research]. — Beregszász: GENIUS Jótékonysági Alapítvány, 2014. Available from: http://www.genius-ja.uz.ua/sites/default/files/csatolmanyok/soos-kalman-osztondijprogram-jegyzettamogatasi-palyazat-nyertesei-546/atudomanyoskutatasalapjai.pdf [Retrieved 5 August 2016].
Illés É., Csizér K. The disposition of Hungarian teachers of English towards the international use of the English language. / Eds. D. Holló, K. Károly, Inspirations in Foreign Language Teaching: Studies in Language Pedagogy and Applied Linguistics in Honour of Péter Medgyes. — Harlow: Pearson, 2015. — P. 170-183.
Medgyes P. The Non-Native Teacher. — Houndsmills: Macmillan, 1994. — 198 p.
Medgyes P. The native/nonnative conundrum revisited. / Eds. J, Horváth, P. Medgyes, Studies in Honour of Marianne Nikolov. — Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. — P. 176-185.
Molnár J., Molnár D. I. Kárpátalja Népessége és Magyarsága a Népszámlálási és Népmozgalmi Adatok Tükrében [The Population and the Hungarians of Transcarpathia in the Mirror of Census and Demographic Data]. — Beregszász: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2005. — 200 p.
Richards H, Conway C et al. Foreign language teachers’ language proficiency and their language teaching practice. // The Language Learning Journal. – 2013. – No. 41(2). – P. 231-246.
Valmori L. How do foreign language teachers maintain their proficiency? A grounded theory approach. // MSU Working Papers in SLS. – 2014. – No. 5. – P. 5-31.