Обсяг та структура інформаційно-комунікативної компетентності в Новій українській школі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.305-315

Ключові слова:

компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, Нова українська школа, цифрова компетенція, цифрове громадянство, вміння

Анотація

У статті розглядається інформаційно-комунікаційна компетентність, яка відносяться до десяти ключових компетенцій, що визначають результати навчання в Новій українській школі. Оскільки відповідно до Концепції Нової української школи завданням кожного шкільного предмету є формування цих компетенцій, важливо, щоб вчителі іноземної мови, англійської зокрема, були обізнані з обсягом та структурою кожної компетентності взагалі, а також специфікою її формування за допомогою навчання англійської мови. Метою статті є визначення обсягу та структури інформаційно-комунікаційної компетентності в Новій українській школі, що досягається за допомогою дескриптивно-аналітичного аналізу ключових освітніх документів України, таких як: Концепція Нової української школи, Державний стандарт базової середньої освіти та Модельні навчальні програми для 5-9 класів Нової української школи. Основна увага звертається на роль англійської мови як навчального предмета у її формуванні. У статті робиться висновок, що обсяг інформаційно-комунікаційної компетентності не вичерпується простим вмінням користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями. Нова українська школа розглядає її як складне утворення, що охоплює вміння користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями, інформаційну та медіакомпетенції, базові обчислювальні компетенції та основи цифрового громадянства. У статті подається модель інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, що визначає її структуру і включає такі компоненти: технічні вміння, інформаційні вміння, обізнаність щодо цінності інформації та інформаційної етики та мотивацію. Відповідно. інформаційно-комунікаційна компетентність розглядається як набір знань, вмінь та ставлень, що повинні сформувати учні для того, щоб ефективно виконувати необхідні дії з інформацією з метою особистого розвитку та безперервного навчання.

Посилання

DeFranco J. F. Teaching Internet Security, Safety in Our Classrooms. Techniques: Connecting Education and Careers (J1). 2011. V 86, No 5. P. 52–55. URL: https://eric.ed.gov/?id=EJ925444 (accessed: 01.08.2022).

Digital Citizenship and Ethics. Let’s talk science. Backgrounders. October 05, 2020. URL: https://letstalkscience.ca/educational-resources/backgrounders/digital-citizenship-ethics (accessed: 02.08.2022).

Ethics in Information Processing. Encyclopedia.com. URL: https://www.encyclopedia.com/finance/finance-and-accounting-magazines/ethics-information-processing (accessed: 01.08.2022).

Hilkemeijer M. Why schools should invest in ICT. ICTE solutions Australia. November 2021. URL: https://www.ictesolutions.com.au/blog/why-schoolsshould-invest-in-ict/ (accessed: 01.08.2022).

Information, media and technology skills. Career Pathways. Bellevue College. URL: https://www2.bellevuecollege.edu/careerpath/IT_skills.html (accessed: 11.08.2022).

Markless Sh. Reconceptualising Information Literacy for the Web 2.0 Environment? Handbook of Research on Social Software and Developing Community Ontologies. 2009. P. 2115–2133. DOI: 10.4018/978-1-60566-208-4.ch022(accessed: 09.08.2022).

Marland M. Information Skills in the Secondary Curriculum. Schools Council Bulletin 9. London : Methuen Educational, 1981. URL: https://scholar.google.com/scholar_lookup?hl=en&publication_year=1981&author=+M.+Marland&title=Information+Skills+in+the+Secondary+Curriculum (accessed: 01.08.2022)

McVeigh-Murphy A. Four Examples of Computational Thinking in the Classroom. Learning Equip: Powering digital learning experiences. September 2019. URL: https://equip.learning.com/examples-of-computational-thinking (accessed: 01.08.2022).

Nychkalo N. “New Ukrainian School”: the Present and the View to the Future. LABOR et EDUCATIO. 2017. Nr 5, P. 89-106. DOI: 10.4467/25439561LE.17.005.7980 (accessed: 04.08.2022).

Parker D. B. Rules of Ethics in Information processing. Communications of ACM. 1968. Vol 11. No 3, P. 168–201. URL: https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/362929.362987 (accessed: 01.08.2022).

Ra S. 5 Ways to Use ICT to Address Education Challenges. Asian Development Blog. URL: https://blogs.adb.org/blog/5-ways-use-ict-address-education-challenges (accessed: 01.08.2022).

Sheldon E. Computational Thinking Across the Curriculum. Edutopia. STEM. March, 2017. URL: https://www.edutopia.org/blog/computational-thinkingacross-the-curriculum-eli-sheldon (accessed: 01.08.2022).

Teaching and learning with ICT tools: Issues and Challenges. Digital Learning. October 2020. URL: https://digitallearning.eletsonline.com/2020/10/teachingand-learning-with-ict-tools-issues-and-challenges/ (accessed: 05.08.2022).

The New Ukrainian School. Conceptual principles of secondary School Reform. Ministry of Education and Science of Ukraine. 2016. 40 p. URL: http://mon.gov.ua/Новини%202016/08/21/2016-08-17-3-.pdf (accessed: 01.08.2022).

Transforming Learning with ICT : Making IT Happen / Finger G. et al. Sydney, Australia : Pearson, 2007. 333 p. United Nations Ukraine 2018-2022 Partnership Framework. 2018 Progress report. 32 p. URL: https://ukraine.un.org/sites/default/files/2020-06/One%20UN%20Report%202018%20Final.pdf (accessed: 01.08.2022).

What are the uses of ICT in education? Pedaggoo. 28.06.2020. URL: https://pedagoo.com/uses-of-ict-in-education/?lang=en (accessed: 01.08.2022).

Wing J. M. Computational thinking. Communications of the ACM. March 2006. Vol. 49. No 3. P. 33–35. URL: https://www.cs.cmu.edu/~15110-s13/Wing06-ct.pdf (accessed: 01.08.2022).

Zhou M. Y. Learning Management Technology and Preservice Teachers. Encyclopedia of Information Science and Technology, Third Edition. 2015. 9 p. DOI: 10.4018/978-1-4666-5888-2.ch247 (accessed: 01.08.2022).

Бабовал Н. Формування цифрової компетентності педагога в умовах Нової української школи. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: зб.тез доповідей учасників всеукр.наук.-практ.семінару (Київ, 12 березня 2019 р.) / за заг. ред., О.В. Овчарук. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ, 2019. С. 8–10. URL: https://lib.iitta.gov.ua/715564 (accessed: 01.08.2022).

Державний стандарт базової середньої освіти. 5-9 класи Нової української школи. Міністерство освіти і науки України. Постанова від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannyaderzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898(accessed: 01.08.2022).

Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько ВГ., Шаленко О. П., Сотникова С.І., Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М.). URL: https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/movnoliteraturna-osvitnia-haluz/inozemna-mova/ (accessed: 01.08.2022).

Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Зимомря І.М., Мойсюк В.А, Тріфан М.С., Унгурян І.К., Яковчук М.В.). URL: https://imzo.gov.ua/model-ninavchal-ni-prohramy/movno-literaturna-osvitnia-haluz/inozemna-mova/(accessed: 01.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-01

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ