Вивчення англійської літератури в загальноосвітніх закладах України
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.365-372Ключові слова:
автентична, дитяча література, англійська мова, іноземна мова, ЗакарпаттяАнотація
У статті розглядається роль автентичних творів художньої літератури в навчанні іноземної мови. Вивчення іноземної мови – це тривалий і складний процес, під час якого ті, хто вивчає мову, стикаються з незліченною кількістю методів і стратегій. Важливість дослідження полягає в тому, що під час вивчення іноземної мови у школі один із дуже важливих елементів пізнання літератури, мови й культури відходить на другий план. Мета статті – дослідити, проаналізувати та представити роль автентичних літературних творів у викладанні мови на основі літератури, висвітлити переваги та водночас пояснити недоліки і труднощі, які виникають при цьому, щоб учителі могли легко пристосуватися, якщо вони хочуть застосувати цей підхід у своєму педагогічному репертуарі. Література сприяє глибшому пізнанню та засвоєнню цільової культури й різних мов, тому вона відіграє важливу роль у процесі викладання іноземної мови. Автентичні, тобто оригінальні, літературні твори англійською мовою дають учителям чудову можливість використовувати відповідні мовні зразки та приклади для демонстрації реального застосування мови. Основною метою використання літератури на уроках іноземної мови є сприяння розвитку всіх мовних навичок учнів [5; 6; 17; 21]. Художні тексти містять багато прикладів реальної мови з повсякденного життя, які неможливо знайти в підручниках. Література є ідеальним інструментом для підвищення обізнаності щодо використання мови, яку вивчають учні. Водночас літературу часто критикують за те, що мова літературних творів не відповідає мовному рівню учнів і є викликом як із синтаксичної, так і з лексичної позиції. У статті детально представлено аналіз наукової літератури та її узагальнення. Описано погляди відомих авторитетів у цій галузі та проаналізовано останні дослідження щодо вивчення літератури на уроках англійської мови в початковій і середній школах. Сформульовано висновки за результатами аналізу, а також представлено можливості та обґрунтовано необхідність подальшого вивчення проблеми.
Посилання
Шиян Р.Б. Нова українська школа. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (1–4 клас). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlyapochatkovoyi-shkoli (retrieved at: 21.06.2022).
Ahlquist S., Lugossy R. Stories and Storyline: Teaching English to Young Learners. Hong Kong, 2019. 247 p.
Bland J. Learning through literature. The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners / S. Garton, F. Copland (eds.). London, 2019. P. 269–288.
Bland J., Lütge Ch. Children’s Literature in Second Language Education. London, 2015. 224 p.
Carter R., Long M.N. Teaching Literature. Essex, 1991. 200 p.
Collie J., Slater S. Literature in the Language Classroom: A resource book of ideas and activities. Cambridge, 1987. 266 p.
Collie J., Slater S. Literature in the Language Classroom. Cambridge, 1998. 274 p.
Ellis G., Brewster J. Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. London, 2014. 212 p.
Ferradas C. Enjoying Literature with Teens and Young Adults in the English Language Class. BritLit: Using Literature in EFL Classrooms. London, 2009. P. 27–35. URL: https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/pub_BritLit_elt.pdf (retrieved at: 17.06.2022).
Floris F.D. The Power of Literature in EFL Classrooms. K@ta: A Biannual Publication on the Study of Language and Literature. 2009. Vol. 6. № 1. P. 1–12. DOI: 10.9744/kata.6.1.1-12.
Ghosn I-K. Storybridge to Second Language Literacy. Charlotte, NC, 2013. 262 p.
Kolb A. Extensive Reading of Picturebooks in Primary EFL. Children’s Literature in Second Language Education / J. Bland, Ch. Lütge (eds.). London, 2014. P. 33–52.
Kovács J., Trentinné Benkő É. A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature. Budapest, 2011. 196 p.
Koutsompou V.-I. The Use of Literature in the Language Classroom: Methods and Aims. International Journal of Information and Education Technology. 2015. Vol. 5. № 1. P. 74–79. DOI: 10.7763/ijiet.2015.v5.479.
Krashen S. Free Reading: Still a Great Idea. Children’s Literature in Second Language Education / J. Bland, Ch. Lütge (eds.). London, 2014. P. 15–24.
Lazar G. Literature and Language Teaching: A guide for teachers and trainers. Cambridge, 1993. 284 p.
Lazar G. Literature and Language Teaching. A guide for teachers and trainers. 16th ed. Cambridge, 2008. 268 p.
Lima C. Is the rest silence…? International Association of Teachers of English as a Foreign Language. 2005. Iss. 186. P. 4–5. URL: https://associates.iatefl.org/pages/materials/voicespdf/ltskills11.pdf (retrieved at: 11.05.2022).
Mason B. Efficient Use of Literature in Second Language Education: Free Reading and Listening to Stories. Children’s Literature in Second Language Education / J. Bland, Ch. Lütge (eds.). London, 2014. P. 24–32.
Misechko O. Teaching Foreign Languages to Young Learners in Ukraine: Pages of History. Képzés és Gyakorlat (Training and Practice). 2017. Vol. 15. № 3. P. 55–74. DOI: 10.17165/TP.2017.3.5
McKay S. Literature in the ESL Classroom. TESOL Quarterly. 1982. Vol. 16. № 4. P. 529–536. URL: http://www.Jstor.org/stable/3586470 (retrieved at: 15.09.2021).
Pardede P. A Review of Current Conceptual Research on Short Stories Use in EFL Classrooms. Journal of English Teaching. 2021. Vol. 7(1). P. 31–42. DOI: 10.33541/jet.v7i1.2595.
Peacock M. The effect of authentic materials on the motivation of EFL learners. ELT Journal. 1997. Vol. 51. № 2. P. 144–156. DOI: 10.1093/elt/51.2.144.
Rai A. Use of Literature in Teaching English. International Journal of Educational Research and Technology. 2012. Vol. 3. P. 71–80.
Shaima Al-S., Abdullah A.A. The Use of Literary Texts in EFL Coursebooks: An Exploratory Study. English Language and Literature Studies. 2020. Vol. 10. № 3. P. 86–92. DOI: 10.5539/ells.v10n3p86.
Scrivener J. Learning Teaching. A Guidebook for English Language Teachers. 2nd ed. Oxford, 2005. 432 p.
Wright A. Storytelling with Children. Oxford, 2009. 200 p.