Онлайн ресурс «TED Talks» як засіб розвитку англомовної комунікативної компетентності студентів-філологів
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.256-269Ключові слова:
англомовна комунікативна компетентність, студенти-філологи, онлайн ресурс «TED Talks», зміст навчання, навчальний посібник, практичний курс англійської мови.Анотація
У статті висвітлено педагогічні та методичні підходи щодо розвитку англомовної комунікативної компетентності студентів-філологів у контексті дисципліни «Англійська мова: практичний курс» («General English») засобом онлайн ресурсу «TED Talks». Сучасний автентичний матеріал відео-лекцій став основою укладеного авторами статті навчального посібника «21st Century. Breakthrough in Science and Technologies: TED ideas worth spreading», який призначений для студентів 2–4 курсів за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» галузі знань 03 «Гуманітарні науки», напряму підготовки 035 «Філологія». Уточнено наукове трактування поняття «англомовна комунікативна компетентність», його зміст та структуру. Проаналізовано практичний досвід вирішення проблеми іншомовної комунікативної компетентності в процесі навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Розкрито методологічні підходи, які дали змогу визначити контент навчального посібника, його структуру, навчальні технології та систему дидактичних вправ. Добір автентичних відео-лекцій гуманітарного та професійного спрямування до кожного з розділів посібника корелюється з навчальною тематикою програм дисципліни з практичного курсу навчання англійської мови для зазначених курсів філологічних спеціальностей. Усі блоки розділу посібника (відео-перегляд, читання, письмо, проєктна діяльність та презентації) логічно взаємопов’язані, інформативно доповнюють один одного, розширюють лексичний діапазон студента, спонукають до удосконалення навичок публічного мовлення, аналітичного мислення та письма, що разом дає змогу ефективно розвивати англомовну комунікативну компетентність студентів-філологів у процесі навчання англійської мови.
Посилання
Альохіна Н. В. Формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. 2013. Вип. 40 (2). С. 51–55. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pspo_2013_40%282%29__11
Артьомов І. В., Ващук О. М. Навчальна книга: організація і методика створення: посіб. Ужгород: ЗакДУ, 2012. 238 с. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/9869
Бідюк Н. М. Комунікативна компетентність майбутнього вчителя філолога: зміст та структура. URL: http://virt.ldubgd.edu.ua/konferenc/kon_ikt/Section5/Bidjuk.pdf
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання С. Ю. Ніколаєва. Перекл. з англ. Київ: Ленвіт, 2003. 273 с. URL: http://www.khotivnvk.edukit.kiev.ua/Files/downloads/zagalnoyevrop_rekom.pdf
Іванчук Г. Іншомовна комунікативна компетентність як складова професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 4 (58). С. 267–274.
Комар О. Розвиток комунікативної компетентності здобувачів освіти за допомогою мобільних застосунків // Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць. 2022. Вип. 1(25). С. 136–143.
Концептуальні засади державної політики щодо розвитку англійської мови у сфері вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-stvorilo-koncepciyu-rozvitku-anglijskoyi-v-universitetah-u-dodatku-riven-v1-obovyazkova-umova-vstupu-v2-vipusku-vikladannya-profilnih-disciplin-inozemnoyu-ta-movni-skriningi
Кузан Г., Матвіїв-Лозинська Ю. Використання матеріалів лекцій Ted Talks для підвищення комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти // НАУКОВІ ЗАПИСКИ. Серія: Пед. науки. Вип. 183. 2019. С. 109–113.
Ніколаєва С. Ю. Цілі навчання іноземниx мов у аспекті компетентнісного підxоду // Іноземні мови. 2010. № 2. С. 11–17.
Наказ МОН України № 486 (v0486729-14) від 18.04.2014 Щодо видання навчальної літератури для вищої школи. URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/30646___486375;
Панасюк Ю. Компетентнісний підхід у викладанні іноземної мови // Наук. вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2015. С. 196–202. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/7718/1/38.pdf .
Пахомова Т. О., Сенченко Я. С. Формування англомовної комунікативної компетентності студентів-філологів в умовах лінгвосоціокультурного підходу // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «ПЕДАГОГІКА І ПСИХОЛОГІЯ». 2013. № 1 (5) 59. С. 59–64.
Пінчук І .О. Розвиток англомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти як одна з передумов інтеграції України до європейського освітнього простору. Педагогічні науки: реалії та перспективи // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2022. Спецвипуск том 2. Серія 5. С. 57–64. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/39118/Pinchuk.pdf?sequence=1
Програма дій щодо поліпшення якості вивчення іноземних мов (26 березня 2009р. колегія МОН України). URL: http: //old.mon.gov.ua/2009
Проект Закону про застосування англійської мови в Україні. URL:
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42201
Тарнопольский О. Б., Кабанова М. Р. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі: підручник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля. 2019. 256 с.
Чиханцова О. А. Іншомовна комунікативна компетентність як фактор розвитку особистості. URL: https://lib.iitta.gov.ua/718913/2/.pdf
Hymes D. On Communicative Competence. Philadelphia: University of Pennsylvania Press. 1971. 174 p.
The European Indicator of Language Competence. Report from the Educational Council to the European Council. Barcelona. 2002. March. URL: https://eur-lex.europa.eu/EN/legal-content/summary/the-european-indicator-of-language-competence.html