Використання проблемних ситуацій у формуванні компетентності у говорінні на практичних заняттях з англійської мови
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.283-293Ключові слова:
проблемні ситуації, обговорення, тема, мотивація, студенти, знання, уміння.Анотація
Стаття присвячена питанню застосування проблемних ситуацій у процесі формування компетнтності у говорінні на практичних заняттях з англійської мови. В статті висвітлено характерні риси, особливості та види проблемних ситуацій, що застосовуються для формування компетентності у говорінні, а також охарактеризовано основні вимоги, правила і способи створення та застосування проблемних ситуацій. Проаналізовано внесок науковців у розвиток технології проблемного навчання, зокрема використання проблемних ситауцій. Докладно описано застосування проблемних ситуацій в процесі вивчення теми, а також технологію та їх опрацювання студентами. Увага приділена використанню різних прийомів проблемного навчання при проведенні занять з англійської мови. Наведено приклади проблемних ситуацій для формування іншомовної компетентності в говорінні студентів-філологів. Доведено ефективність та доцільність використання проблемних ситуацій у формуванні говоріння студентів 1 курсу. Проблемні ситуації є ефективним інструментарієм, що застосовується з метою узагальненя отриманих знань і вмінь при дослідженнях, що базуються на фактах реального життя. Проблемні ситуації є достатньо гнучким та універсальним інструментом для досягнення цілей різного рівня складності незалежно від обраної теми. Проблемні ситуації є сприятливим майданчиком для покращення практичних навичок у говорінні. Використання проблемних ситуацій на практичних зананяттях з англійської мови підвищує мотивацію студентів до вивчення предмету, а також сприяє покращенню якості отриманих знань та навичок. Вирішення проблемних ситуацій повинно поєднуватись з іншими активними методами навчання. Переваги використання методу проблемних ситуацій полягають у можливості всебічного розгляду проблеми із залученням матеріалу з різних, пройдених, тем.
Посилання
Бучек Л. С. Активізація розумової та пізнавальної діяльності шляхом впровадження в навчальний процес інноваційних технологій. Нові педагогічні технології в навчальному процесі. URL: http://lyuba0402.blogspot.com/p/ blog-page_32.html (дата звернення: 29.09.2023).
Жолобова Н. О. Методика та технологія: види та умови створення проблемних ситуацій на уроці іноземної мови. URL: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/34429/ (дата звернення: 29.09.2023).
Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х. Ш.; наук. ред. Арістова А. В.; упорядн. словника Волобуєва С. В.]. К.: НТУ, 2017. 172 с.
Кулецька Т. Ю. Використання проблемних ситуацій на уроках англійської мови в початкових класах. Український психолого-педагогічний вісник. Київ: Педагогічний інститут Київського університету ім. Б. Грінченка, 2016. Вип. № 18. С. 9.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
Проблемно-орієнтоване навчання у викладанні англійської мови як іноземної: теоретичні і практичні питання: монографія / [Ю. О. Бардашевська та ін.]; за заг. ред. Н. Є. Дмітренко та інш.; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського, Ф-т інозем. мов. Вінниця: Т. П. Барановська [вид.], 2017. 163 с.
Редько В. Комунікативно-діяльнісна, культурологічна і професійно-орієнтована парадигма змісту іншомовної освіти старшокласників. Іноземні мови в навчальних закладах. Київ, 2011. № 4. С. 22–23.
Фурман А. В. Проблемні ситуації в навчанні: кн. для вчителя / Фурман А. В. К.: Рад. Школа, 1991. 191 с.
Dmitrenko N. Implementation of problem-based learning in tutorials at higher educational institution. Innovative Solutions in Modern science. Dubai, 2016. № 1 (1). P. 77–82.
Jakubiak O. "Za i przeciw" metodzie Problem Based Learning w porównaniu z tradycyjnymi metodami nauczania języków obcych. Prace naukowe akademii im. jana długosza w częstochowie. Pedagogika. Częstochowa, 2016. T. 25, № 1. S. 313–322.
Krain M. The Effects of Case-based Approaches on Student Knowledge, Attitudes, and Engagement. Journal on Excellence in College Teaching, 2016. P. 131–153.
Maurer H. PBL in European Studies.The Higher Education Academy, 2016. 94 p.
Weegar M. Comparison of Two Theories of Learning: Behaviourism and Constructivism as Applied to Face-to-face and Online Learning. University of Minnesota, 2014. 57 p.