Засоби розвитку критичного та креативного мислення в умовах війни: англійська мова (іноземна) в режимі онлайн

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.304-316

Ключові слова:

критичне мислення, креативне мислення, FLIPped Class «деполяризоване навчання», проблемне навчання, викладання англійської мови як іноземної, юридична кар’єра.

Анотація

У роботі розглянута проблематика викладання англійської мови як іноземної в умовах військових дій та спонукання студентів до розвитку і вдосконалення їх навичок критичного й креативного мислення. До пріоритетів визначених у роботі належать окреслення навчальних засобів та виокремлення особливостей їх застосування за умов нестабільного інтернет-зв’язку та відсутності можливості приєднатися до заняття в умовах активної фази війни. У статті пропонується оцінка засобів, що використовуються на занятті з англійської мови як другої іноземної під час її викладання студентам-юристам з опорою на результати двох опитувань, проведених у 2021–2022 та 2022–2023 навчальних роках. Серед найефективніших засобів були перераховані першочергово інструменти диджіталізованого характеру, а відтак ті, котрі дозволяють спонукати до формування та подальшого розвитку навичок дій та знаходження рішень у проблемних ситуаціях, не зважаючи на місце проживання та графік відключень електроенергії. У дослідженні надано опис та пояснено зв’язок засобів, що вважалися респондентами найбільш ефективними для розвитку професійних навичок та критичного й креативного мислення. У роботі запропоновано триетапний підхід до набуття навичок критичного мислення під час виконання різноманітних завдань; зазначено особливості впливу перерахованих респондентами засобів навчання на розвиток креативного мислення. Окрема увага у роботі приділена відповідності підходу до формування професійного вокабуляру за допомогою методу «M-O-V-E» та використання принципу «FLIPPed classroom» («перевернуте навчання» чи авт. «деполяризоване навчання» разом з концептомб розкритим у Загальноєвропейських рекомендаціях для викладання, вивчення та оцінювання знань іноземних мов. З’ясовано, що останні постулюють той самий принцип тривалого навчання та невимушеної самодостатньої освіти, (заснованої на високостандартизованій стратегії), котрі й слугували стимулом створення даної роботи.

Посилання

Ayasrah S., Obeidat M., Katatbeh Qu., Aljarrah A., Al-Akhras M.-A. Practicing Creative Thinking and its Relation to Academic Achievement. Creativity Studies. 2023. Volume 16 (1). P. 178–192. doi.org/10.3846/cs.2023.14661. URL: https://journals.vilniustech.lt/index.php/CS/article/view/14661/11655 (accessed 20.07.2023).

Baker J. W. The “Classroom Flip”: Using Web Course Management Tools to Become the Guide on the Side.” The 11th International Conference on College Teaching and Learning: Jacksonville: Florida, 2000.

Bergmann J., Sams A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education. ISTE and ASCD. 2012.

Brandes D., Ginnis P. A Guide to Student-centered Learning. Oxford, Blackwell. 1986.

Cao D. Translating Law. Multilingual Matters Ltd. Clevedon. Buffalo. Toronto. The UK. The USA. Canada.

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe. Language Policy Unit. Strasbourg. Cambridge University Press. 2001. URL: https://rm.coe.int/16802fc1bf (accessed 09.05.2023).

Crouch C.H., Mazur E. Peer Instruction: Ten Years of Experience and Results. American Journal of Physics. 2001. Vol. 69 P. 970–977.

Dunaievska, O. Professional Communication: from Frame Semantics to Learning Environment. Scientific Developments of European Countries in the Area of Philological Researches: Collective Monograph. Riga: Izdevnieciba “Baltija Publishing.” Part 1. 2020. P. 165–186. DOI: 10.30525/978-9934-588-56-3

Essential Study Skills for Law Students. Routledge. Taylor&Francis Group. P. 67. URL: https://www.crcpress.com/rsc/downloads/Essential_Study_Skills_for_Law_Students_FINAL_PDF.pdf (accessed 14.08. 2023).

Facione P. A. Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Research findings and recommendations prepared for the Committee on Pre-College Philosophy of the American Philosophical Association. American Philosophical Association. 1990. P. 3–15.

George J. M. Creativity in organizations. In J. P. Walsh & A. P. Brief (Eds.), The academy of management annals. Volume 1. Lawrence Erlbaum. 439–477. https://doi.org/10.5465/078559814.

Goodrich P. Legal Discourse. Studies in Linguistics, Rhetoric and Legal Analysis. Palgrave Macmillan, UK. 1987.

Gube M., Lajoie S. Adaptive expertise and creative thinking: A synthetic review and implications for practice. Thinking Skills and Creativity. Vol. 35(100). 100630 p. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100630

Henderson W.D. Successful Lawyer Skills and Behaviours. Essential Qualities of the Professional Lawyer [Edited by P. A. Haskins]. American Bar Association. ABA Standing Committee on Professionalism. Center for Professional Responsibility. 2013. P. 53–68. URL: https://static1.squarespace.com/static/58d9b495be6594a702757b50/t/590f794b29687fab6a08adac/1494186316428/Successful+Lawyers+Skills+and+Behaviors.pdf (accessed 20.07.2019).

Moore T. Critical thinking: Seven definitions in search of a concept. Studies in Higher Education. Vol. 38(4). 2013. P. 506–522. DOI 10.1080/03075079.2011.586995 Applications for Practice. Thinking Skills and Creativity. P. 35. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100630.

Segaller T. Critical Thinking Skills Are Vital to Working in Law. Lawyer Monthly. December 10, 2019. Access Mode: https://www.lawyer-monthly.com/2019/10/critical-thinking-skills-are-vital-to-working-in-law/ (accessed

March 2020).

Seize the Future: Forecasting and Influencing the Future of the Legal Profession [Edited by G. A. Munneke]. American Bar Association. Section of Law Practice Management. 2000.

Solan L. A., Ainsworth J., Shuy R. W. Speaking of Language and Law (Edited by Lawrence M. Solan, Janet Ainsworth, and Roger W. Shuy). Oxford University Press. Oxford. UK. 2015.

Tiersma P. Legal English. University of Chicago Press. The USA. 1999.

Wydick R.C. Plain English for Lawyers. California Law Review. Vol. 66. 1978. P. 7–31. https://doi.org://10.15779/Z38T44G

Živković S. A. Model of Critical Thinking as an Important Attribute for Success in the 21st Century. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 232. 2016. P. 102. https://doi.org://10.1016/j.sbspro.2016.10.034

WEB LINKS

Survey conducted in academic year 2021/2022 offered to the learners of the course of Legal English at the end of the academic year 2021/2022. URL: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJhyqruPdAxoy6K_VNhC_ryYMCIocSW1VmUlexnFCxLXffaw/viewform?usp=sharing

Survey conducted in academic year 2022/2023 offered to the learners of the course of Legal English at the end of the academic year 2022/2023. URL: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSerXsgf9YtkAGyg3v7Vo9MYMbnOUi1u4STW7MFr5WB8Lak7gA/viewform?usp=sharing

Bloom’s Taxonomy. URL: https://teaching.uncc.edu/sites/teaching.uncc.edu/files/media/files/file/GoalsAndObjectives/Bloom.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ