Етапи дослідження розвитку іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.326-333

Ключові слова:

особистісно орієнтоване навчання, іншомовна готовність, різнорівневий підхід.

Анотація

Стаття досліджує етапи формування іншомовної готовності майбутніх інженерів-програмістів у процесі застосування особистісно орієнтованого навчання через використання технології різнорівневого підходу. У дослідженні було проведено початковий етап: формулювання мети і завдань, підготовка основних засобів, модифікація програми дисципліни, проведення констатувального експерименту; формувальний етап: впровадження різнорівневого підходу, проведення формувального експерименту та аналітичний: аналіз результатів, опрацювання психологічних даних, внесення поправок до методичного забезпечення, підведення підсумків. Формування готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання іноземної мови у професійній діяльності передбачало проведення констатувального і формувального експериментів. Констатувальний експеримент уможливив аналіз наявної ситуації з рівнем готовності студентів на початку навчання. Формувальний експеримент показав дані після впровадження особистісно орієнтованого навчання іноземної мови. В експерименті взяли участь 427 студентів галузі знань «Інформаційні технології» із чотирьох закладів вищої освіти. Використані методи: спостереження, опитування, бесіди, анонімне анкетування, контрольні зрізи. Для обробки результатів контрольного зрізу було визначено критерії показників для відповіді на психолого-педагогічну частину, що співвідносилися з поділом на три рівні знань. Отримані результати психолого-педагогічних та іншомовних показників підтверджують зростання особистісного і навчального аспектів діяльності студентів, що засвідчує дієвість цієї технології. Конструктивна діяльність студентів, підвищення самооцінки сприяла позитивному ставленню до використання цієї технології.

Посилання

Васильєв А. Інноваційні аспекти IT-підготовки та підвищення кваліфікації фахівців: досвід українських університетів. Вища освіта України. Теоретичний та науково-методичний часопис. 2014. № 2 (53). С. 21–28.

Воротняк Л. Педагогічна технологія формування полікультурної компетенції магістрів у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2008. 20 с.

Городиська О. Формування готовності студентів вищої педагогічної школи до самоаналітичної діяльності: результати експериментального дослідження. URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_1/11gomred.pdf (дата звернення: 28.02.2016).

Касьянова О. Підвищення ефективності підготовки фахівців у ВНЗ засобами моделювання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2013. № 4 (30). С. 198–206.

Колісник В. Рівень навченості іноземної мови за професійним спрямуванням після застосування особистісно орієнтованого навчання. Science and Education: a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2014. Issue: 30. Pp. 45–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ