ROLE GAME AS ONE OF THE ACTIVE METHODS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING
Keywords:
active methods of studying, situation, role-play, student, foreign competenceAbstract
In a given article the role play is considered as one of the methods of active teaching of a foreign language. Classification and models of teaching methods are analyzed, and modern teaching technologies are described. From the article, it becomes clear that the advantage of active learning is the use of prior experience, new perspectives, openness to learning outcomes,mutual support and mutual learning. It is a role-play game as a group form of learning, in which the role structure of the class is used, that is, a set of roles that regulate the activities and behavior of students-plays an important role in activating the educational process of cognitive-evaluative and practical activity of participants in the class. It is this active method that puts them into a situation that includes the same restrictions, motivations that exist in the real world.
References
Буркіна Н. Використання активних методів навчання в дистанційних курсах. Теория и методика электронного обучения. Кривий Ріг: КНУ, 2012. С.35-39.
Горген А. Рольові ігри як метод навчання іноземної мови http://www.rusnauka.com/35_OINBG_2012/Pedagogica/5_121861.doc.htm.19.06.2019
Дианова Е., Костина Л. Ролевая игра в обучении иностранному языку:Обзор зарубежной методической литературы. Иностранные языки в школе. Москва: Просвещение , 2005. С.90-92.
Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології. Київ:Академвидав, 2004. 352с.
Журавлева О. Практическая реализация интерактивных методов обучения в электронной образовательной среде на примере e-learning lms black board. Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2015. 334с.
Карамушка Л. Рольова гра. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 104с.
Киливник В. Рольова гра як один з методів активного навчання студентів іноземній мові http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/21.pdf. 20.06.2019
Кругликов В. Активное обучение в техническом вузе (теоретико-методологический аспект). Дис., Санкт-Петербург, 2000.424с.
Панина Т. Современные способы активизации обучения. Москва: "Академия", 2008. 176с.
Смолкин А. Методы активного обучения. Москва: Высшая школа, 1991. 176с.
Тарнопольський О. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти. К.: Фірма "Інкос", 2006. 248с.
Чупрасова В. Деловая игра как средство формирования психологического климата в студенческой группе. Дис., Санкт-Петербург: СпбГУ 1991. 224с.