DISCUSSION YAK ACTIVE METHOD OF VIVCHENNYA INOEZEMNYKH MOU
Keywords:
discussion, method, foreign language, rules, purpose, teachingAbstract
In a given article a discussion as an active method of learning of foreign languages is considered. The phenomenon of discussion and stages of its organization are described. It is found out that the main task of a discussion in the course of teaching is stimulation of cognitive interest, involving various points of view in active discussion of problems in a foreign language. The main role in ensuring efficiency of a discussion is defined. Achieving the goal of which will occurs only on condition of observance by all its participants of certain rules. During planning a discussion it is necessary to take into account several important points: the purpose, time and also the clarity of the organization of a discussion. The discussion requires students not to give simple answers to questions, but on the contrary - to express their own opinions. The method of discussion can be used at the stage of assimilation of knowledge, in the course of consolidation and systematization. This method of teaching is aimed at the development of critical thinking and communicative abilities.
References
Бабанский Ю. Методы обучения в современной общеобразовательной школе. Москва: Просвещение, 1985. 208с.
Кашлев С. Технология интерактивного обучения. Минск: Белорусский всрасень, 2005. 196с.
Куписевич Ч. Основы общей дидактик. Пер. с польск. О. В. Долженко. Москва: Высшая Школа, 1986. 142с.
“Модуль 3. Методологія Викладання Курсу «Вчимося Жити Разом» Індикація Модуля, в Якому Знаходиться Користувач.” 3.3. Огляд Інтерактивних Методів, llt.multycourse.com.ua/ua/page/19/67. 12.06.19
Оконь В. Основы проблемного обучения. Москва: Просвещение, 1968. 208с.
Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Київ: А.П.Н, 2002. 135с.
Січкарук О. Інтерактивні методи навчання у вищій школі. Київ: Таксон, 2006. 88с.
Топтигіна Н. Навчання дискусії на матеріалі художніх текстів у процесі вивчення англійської як другої іноземної мови. Дис. КНІУ, 2004. Київ: КНІУ. 307с.