МОВЛЕННЄВІ СИТУАЦІЇ АНГЛОМОВНОГО ДІЛОВОГО ДИСКУРСУ
Ключові слова:
комунікативна компетенція, економічний дискурс, бізнес-дискурс, професійна термінологія, мовні засоби, професійний жаргонАнотація
У статті здійснено аналіз мовленнєвих ситуацій як одиниць комунікативної компетенції, розглянуті ознаки мовленнєвих ситуацій. Проаналізовані підходи до ділового дискурсу в науковій літературі. Визначені особливості ділового дискурсу з точки зору дискурсивного аналізу. Наведено характеристику мовленнєвих ситуацій англомовного ділового дискурсу. Визначені мовні засоби, які є ефективними в створенні когнітивних образів, які сприяють досягненню комунікативної мети мовленнєвих ситуацій, а саме: професійна термінологія, професійний жаргон, професійний сленг, застосуванням кліше, метафор в різних видах текстів.
Посилання
Авронин В. Проблемы изучения функциональной стороны языка: К вопросу о предмете социолингвистики. Л.: Наука, 1975.
Дридзе Т. Социальная коммуникация как текстовая деятельность в семиосоциопсихологии//Общественные науки и современность 3 (1996): 145-152.
Карасик В. Религиозный дискурс//Языковая личность: проблемы лингвокультурологии и функциональной семантики. (1999): 5–19.
Карасик В. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002.
Караулов Ю. От грамматики текста к когнитивной теории дискурса: Вступительная статья к книге Ван Дейк, Т.А.// Язык. Познание. Коммуникация. М.: Прогресс. (1989): 5 – 11.
Тарасова Е. Речевая системность и контекст// Мовна компетенція, креативність та актуальні проблеми викладання іноземних мов. Харків: Константа. (1998): 168-175.
Ущина В. Позиціювання суб’єкта в сучасному англомовному дискурсі ризику. 2016. Київ: Київ. нац. лінгвіст. ун-т.
Формановская Н. Комуникативно-прагматические аспекты единиц общения. М.: Институт русского языка им. А. С. Пушкина, 1998.
Хаймс Делл Х. Два типа лингвистической относительности//Новое в лингвистике 7 (1975): 18-37.
Хомський Ноам. Антологія сучасної філософії науки, або усмішка ASIMO = Anthology of Contemporary Philosophy of Science, or ASIMO smile// Три чинники формування мови. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. 501-548.
Шевченко І. Дискурс як когнітивно-комунікативний феномен//Проблеми типології дискурсу. Ред. І. С Шевченко. Харків: Костанта, 2005. 233-236.
Шейгал Е. Семиотика политического дискурса. Волгоград: Перемена, 2000.
Bargiela-Chiappini, Francesca, and Catherine Nickerson. Writing Business: Genres, Media and Discourses. Harlow, UK: Longman, 1999.
Bargiela-Chiappini, Francesca, Catherine Nickerson, and Brigitte Planken. Business Discourse. 2nd ed. London: Palgrave Macmillan, 2013.
Dudley-Evans, Tony, and Maggie Jo Saint John. Developments in English for Specific Purposes. A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge: CUP, 1998.
Gimenez Moreno R. Words for Working: Professional and Academic English for International Business and Economics. Valencia: Universitat de Valencia, 2010.
Goffman E. Forms of talk. Philadelphia, PA: University op Pennsylvania, 1981.
Habermas J. The Theory of Communicative Action (Vol. 1, Reason and the Rationalization of Society). Boston, MA: Beacon Press; 1984.
Holmes J. An Introduction to Sociolinguistics. Pearson Longman; 2008.
Salville-Troike M. The Ethnography of Communication: An Introduction. New York: Basil Blackwell, 1989.
Searle J. R. Speech Acts. Cambridge: Cambridge University Press, 1969.
Searle John Rogers. Expression and Meaning. Cambridge: Cambridge University Press; 1979.