ВПРАВИ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА НА УРОКАХ DAF

Автор(и)

  • Ольга Гвоздяк
  • Тетяна Свида-Сусіденко

Ключові слова:

письмо, німецька мова, вправи, лексика, творче письмо

Анотація

У сучасній методиці навчання іноземною мовою виділяють чотири види мовленнєвої діяльності: говоріння, читання, аудіювання, письмо. Три перших види визначаються науковцями як об’єкти навчання. Письмо розглядається тільки як засіб оволодіння мовою.

Тому на практиці в навчальному процесі цьому виду мовленнєвої діяльності не завжди приділяється належна увага. Писемне мовлення може бути виражене, на відміну від усного мовлення, якому притаманні як лінгвістичні так і екстралінгвістичні фактори, лише через лексико- граматичні засоби. Багатолітній досвід роботи у виші дозволяє нам констатувати, що для якісного формування у студентів навиків письма необхідно вдосконалювати у них навички оформлення і змістового наповнення писемних висловлювань шляхом якісного виконання різного роду вправ. Виділяємо різні рівні роботи з письмом: словникова робота (лексико- граматичні вправи), робота з текстом, творче письмо. Навчання письму будується за принципом поступового зростання труднощів. У результаті опитування студентів 1 курсу відділення німецької філології ДВНЗ «УжНУ» було встановлено, що найважчим видом письмової роботи, на думку студентів є творче письмо, яке поєднує у собі комплекс знань лексики, граматичних норм, вміння логічно викласти думки тощо. Письмова мова служить надійним інструментом для розвитку мислення, стимулює говоріння, слухання і читання на іноземній мові.

Посилання

Funk H., Kuhn, Ch., Skiba D., Spaniel-Weise D. Wicke R. E. Aufgaben, Übungen, Interaktion. München: Klett-Langenscheidt, 2014. 184 S.

Heyd, G. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF). Ein Arbeitsbuch. Kognition und Konstruktion. Tübingen: Narr, 1997. 218 S.

Huneke H.-W., Steinig H.-W. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt Verlag. 2009. 306 S.

Kast B. Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1999. 232 S.

Krumm H.-J. Kulturgeprägte Einflüsse auf das Schreiben und ihre möglichen Einflüssen für den Schreibunterricht Deutsch als Fremdsprache. Tütken, G., Neuf-Münkel, G. (Hrsg.). Schreiben im DaF-Unterricht an Hochschulen und Studienkollegs. Bd. 1: Forschungsergebnisse ‒ Didaktische Konzeption ‒ Übungsformen. Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache, 1993. S. 23‒33.

Portmann P. Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen: Max Niemeyer, 1991. 611 S.

Storch G. Deutsch als Fremdsprache – eine Didaktik. Paderborn, 2008. 364 S.

Гвоздяк О.М., Свида-Сусіденко Т.В. Kreatives Schreiben im Deutschunterricht. Germanistik in der Ukraine. Jahrheft 7’2012. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2012. C. 221‒237.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-05