Викладання іноземних мов в умовах дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2022.21-22.342-351Ключові слова:
дистанційна освіта, платформи дистанційного навчання, навчання іноземної мовиАнотація
Протягом останніх декількох десятиліть використання технологій та мультимедіа для дистанційного навчання іноземних мов швидко розширилося. Дистанційне навчання було спробою вирішити часові та просторові обмеження традиційного особистого навчання. Навчання онлайн було результатом повного прийняття технології як частини нашого життя. Дана стаття присвячена аналітичному огляду сучасного стану електронних засобів дистанційного навчання іноземної мови. Розглянуто термінологію поняття «дистанційна освіта». Визначено, що дистанційний навчальний процес здійснюється за допомогою комбінації синхронних і асинхронних інструментів. Із метою проведення аналізу виокремлюється ряд найпопулярніших сучасних платформ дистанційного навчання (Moodle, Zoom, Google Classroom). Ретельний аналіз основних функцій та особливостей зазначених платформ дистанційного навчання дозволив встановити, що будь-яка з них підходить для вивчення іноземної мови, оскільки вони мають усі функції, які необхідні для забезпечення ефективного формування навичок та вмінь читання, говоріння, аудіювання та письма. Вибір однієї з них повністю залежатиме скоріше від персональних вподобань кожного окремого викладача. Викладач повинен керувати і регулювати навчальну діяльність студентів. Для вивчення іноземної мови, використовуючи мультимедійні технології, студенти повинні бути самостійними і використовувати нові стратегії. Оскільки вивчення мови традиційним способом зазвичай відбувається за живого спілкування, а дистанційне навчання – за допомогою Інтернет-спілкування. Встановлено, що дистанційна форма навчання висуває нові вимоги до викладачів, серед яких: вдосконалення професіоналізму, підвищення рівня професійної компетентності, володіння сучасними технологіями, вміння використовувати їх у навчальному процесі. А також дистанційне навчання дає можливість спілкуватися з носіями іноземної мови з різних країн.
Посилання
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні року : Постанова від 20 грудня 2000 / Міністерство освіти і науки України. URL: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.
Кухаренко В.М., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г. Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс : навчальний посібник. Харків : НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. 320 с.
Організація дистанційного навчання на платформі Google Classroom. URL: http://www.kklp.kiev.ua/docs/distance_form/Робота%20вGoogle%20Classroom.pdf.
Український педагогічний словник / ред. С. Гончаренко. Київ : «Либідь»,1997. 375 с.
Galwas B., 2008, Otwarte uniwersytety, otwarte zasoby edukacyjne, otwarty dostęp do wiedzy, w: Postępy e-edukacji, praca zbiorowa pod red. Zespołu Ośrodka Kształcenia na Odległość OKNO PW, OW PW, Warszawa.
MOODLE : веб-сайт. URL: http:www.moodle.org.
Pedagogical Vocabulary “The language of Instruction” / C. W. Branco – Kean University: College of Education, Teaching Performance Center. 65 p. URL: https://www.kean.edu/~tpc.
Prokopenko I.; Berezhna, S. 2020. “Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19. Outbreak : New Challenges vs New Opportunities”. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 12(1). Р. 130–135.