Використання віртуальних музеїв для розвитку міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх перекладачів
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.261-271Ключові слова:
віртуальні музеї, мовна освіта, культурна пам’ять, вивчення пам’яті, викладання та вивчення японської мови, студенти-філологи, методичні аспектиАнотація
Стаття присвячена аспекту використання віртуальних музеїв для вивчення японської мови та культури майбутніми перекладачами східних мов. Ця стаття має на меті вивчити переваги застосування віртуальних музеїв для розвитку міжкультурної комунікативної компетентності студентів-перекладачів під час вивчення японської мови та літератури. Для досягнення мети нашого дослідження, а також задля з’ясування особливостей використання віртуальних музеїв для розвитку міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх перекладачів японської мови були використані методи: порівняльного аналізу педагогічної, методичної та спеціальної літератури щодо використання віртуальних музеїв при викладанні викладачами японської мови студентам філологічного профілю; вивчення педагогічного досвіду щодо використання віртуальних музеїв під час викладання японської мови викладачами вищих навчальних закладів студентам філологічного профілю під час реалізації освітніх проєктів; аналіз педагогічного досвіду використання віртуальних музеїв у Навчально-науковому Інституті філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка; аналіз результатів дослідження шляхом анкетування студентів, які брали участь у освітніх проєктах з використанням віртуальних музеїв для вивчення японської мови та культури. Результати анкетування показали, що віртуальні музеї мають позитивний вплив на навчальний досвід студентів, зокрема на розуміння японської культури, літературної творчості та міжкультурного спілкування. Більшість респондентів розглядають віртуальні музеї як мотиваційні інструменти та як невід’ємну частину університетського життя. Деякі студенти не впевнені щодо конкретних переваг, вони вказують на характерологічне коло актуальних проблем пов’язаних з реалізацією віртуальних музеїв, вирішення цих проблем може покращити сучасний стан з використанням музеїв та стати основою для більш послідовного та ефективного їх використання. Заохочення до обговорення в ширшому міждисциплінарному колі, пов’язаному з вивченням артефактів пам’яті, ідеї структурованої взаємодії студентів із віртуальними музеями має тенденцію до підвищення їхньої освітньої цінності.
Посилання
Arabacioglu, S. & Okulu, H. Z. Using virtual museums to promote activity design competencies for out-of-school learning in pre-service teacher education. International Journal of Technology in Education (IJTE), 2021, 4(4), 644-667. https://doi.org/10.46328/ijte.183.
Christina Tsita, Maya Satratzemi, Charalabos Georgiadis, Evi Papavergou, Syrago Tsiara, Dionysios D. Kehagias, Dimitrios Tzovaras. A Virtual Reality Museum to Reinforce the Interpretation of Contemporary Art and Increase the Educational Value of User Experience. Heritage, 2023, 6(5):4134-4172. doi: 10.3390/heritage6050218.
Dr. Heba Mustafa Abdullah. A Virtual Language Museum for Developing English Critical Listening and Creative Writing Skills of Postgraduate Students and their Attitudes towards Cultural Diversity. Journal of Research in Curriculum Instruction and Educational Technology. Volume 10, Issue 2, July 2024, Page 93-116. DOI: 10.21608/jrciet.2024.363666.
Zakon Ukrainy «Pro muzei ta muzeinu spravu» [The Law of Ukraine «On Museums and Museum Affairs»]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/249/95-вр (in Ukrainian)
Fenenko, A. O. Virtualna muzealizatsiia yak zasib zberezhennia kulturnoi pamiati [Virtual musealisation as a means of preserving cultural memory]. Thesis for the academic degree of Candidate of Сulturology. Kharkiv State Academy of Culture, Kharkiv. 2021, 294 р. (in Ukrainian).
Kanah, Harisal, Kasmawati, I Ketut Suja, I Gusti Bagus Rai Utama. Project-Based Learning Method in Japanese Language Learning. International Journal of Current Science Research and Review ISSN: 2581-8341 Volume 06 Issue
January 2023. DOI: 10.47191/ijcsrr/V6-i1-72.
Nguyen, T. D. H. Effects of project-based learning in a Japanese language course: A case study from the Yersin University of Dalat. Ho Chi Minh City Open University Journal of Science – Social Sciences, 10(5), 41-51. doi:10.46223/HCMCOUJS.soci.en.10.2.958.2020.
Amonrat Manoban. Project-Based Learning and E-Portfolios for Preservice Teachers in Japanese Language Education. Journal of Education and Learning; Vol. 10, No. 4. 2021, ISSN 1927-5250 E-ISSN 1927-5269 Published by Canadian Center of Science and Education. doi:10.5539/jel.v10n4p40.
Gayevska, O., & Soroko, N. The pedagogical strategies with immersive technologies for teaching and learning the Japanese language. Information Technologies and Learning Tools, 2022, 92(6), 99–110. https://doi.org/10.33407/itlt.v92i6.5133